Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Hehe, 19" tummare har väl bara funnits på marknaden i sisådär 10-15 år? Det är ju inte teve-apparater vi pratar om nu. Folk som har köpt på sig 19" fälgar måste ju köpa 19" däck nästa gång, dvs det finns ingen som helst anledning för handlarna att sänka priserna, snarare tvärtom.

Så jag håller nog med föregående talare och köper 17", för då har jag råd med ett bra däck.
Användarvisningsbild
av Kostas
NCR skrev:Hehe, 19" tummare har väl bara funnits på marknaden i sisådär 10-15 år? Det är ju inte teve-apparater vi pratar om nu. Folk som har köpt på sig 19" fälgar måste ju köpa 19" däck nästa gång, dvs det finns ingen som helst anledning för handlarna att sänka priserna, snarare tvärtom.

Så jag håller nog med föregående talare och köper 17", för då har jag råd med ett bra däck.
Jaja ni gör som ni vill. 17" kan aldrig bli lika snyggt som 19".
Allt handlar ju om prioriteringar här i livet o jag lägger gärna pengar på min bil o dess däck.
Användarvisningsbild
av ER
Kostas skrev:Men för egen del räknar jag med att byta bil innan däcken är slut.
Det är meningen att man skall använda bilen, inte låta den stå i garaget :lol: Har aldrig lyckats få 17" att hålla längre än 2-3 år innan dom måste bytas. Även med rätt däcktryck och försiktig körning samt slitstarka däck så håller dom inte så mycket längre.
av Burken
ASA Prime va riktigt fina!
Användarvisningsbild
av Kostas
ER skrev:
Kostas skrev:Men för egen del räknar jag med att byta bil innan däcken är slut.
Det är meningen att man skall använda bilen, inte låta den stå i garaget :lol: Har aldrig lyckats få 17" att hålla längre än 2-3 år innan dom måste bytas. Även med rätt däcktryck och försiktig körning samt slitstarka däck så håller dom inte så mycket längre.
Nej men då har man ju bytt bil för längesen. Har ju bilen MAX 3 år.
Men nu har vi ju kommit från ämnet en aning

Jag äger två båtar, båda […]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]