Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Large-s
tjena alla volvo diggare. Har en fråga här som jag hoppas jag kan få svar på. Jag har köpt en C70n T5 08. (grymt näjd måste jag säga)Jag bor och lever i USA. Därför är bilens trip mätare (inte hasighetsmätaren) i miles. Av gammal vana vill jag ha den att visa i km. Finns det någon hemlig meny eller knapp att trycka på för att ändra detta. Undrar dessutom om man kan ändra färd datorn ifrån att visa miles/gallon till liter/km. Tacksam för svar.
av Nenne428
Nej, jag vet inte hur man ställer om, men eftersom alla avståndsangivelser är i miles i USA, så tycker jag att det bara skulle bli förvirrande att ha två olika enheter att hantera. Det tycker i alla fall jag att det är med min Mustangs milesmätare och de svenska kilometerangivelserna.
av Large-s
Jag tror det ska gå att ställa om. Om det är ny mjukvara eller bara några knapptryckningar vet jag inte. Hade en XC90 -06 som jag fick ändrad hos Volvo. Fast jag tänkte jag skulle spara de pengarna genom att göra det själv.
Användarvisningsbild
av Phantom
Large-s skrev:Jag tror det ska gå att ställa om. Om det är ny mjukvara eller bara några knapptryckningar vet jag inte. Hade en XC90 -06 som jag fick ändrad hos Volvo. Fast jag tänkte jag skulle spara de pengarna genom att göra det själv.
Ok, är det så ??:-/ När jag köpte min bil fick jag beskedet av tidigare ägare som frågat på Volvo om att göra det, men det gick inte fick han som svar :|
Iof så var det en Volvo som inte har de bästa rekommendationer, och jag har inte tagit upp frågan med min volvomek ännu. Ska kolla med honom när bilen ska in på service vad han säger om det hela.

Säg gärna till om du får veta något :idea:
Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]

Du skriver om spridare som kanske läcker. Ett[…]

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]