NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag var o kollade på min redan i fredags. Jag hopppas att säljaren hinner ställa iordning bilen så jag med får hämta den denna vecka.. Annars så blir det ju nästa vecka. Gör inte mig så mycket men det var ju kul att man har fått kika o klämma lite på bilen redan.

//mojja
Vad jag har hört så ska D5 Manuell inte vara specielt "lätt körd"... Tjejen har en sådan avdelningsbil och jag tror inte där var någon som gillade att köra den. Mycket vridmoment att hålla reda på... Vilket ofta resulterar i obekväm körning. Men det är vad dem tycker, smaken är som baken. Jag skulle nog inte satsa på en manuell... Jobbigt bara å köra 2.0D bekvämt stundtals.
SpTnC skrev:Vad jag har hört så ska D5 Manuell inte vara specielt "lätt körd"... Tjejen har en sådan avdelningsbil och jag tror inte där var någon som gillade att köra den. Mycket vridmoment att hålla reda på... Vilket ofta resulterar i obekväm körning. Men det är vad dem tycker, smaken är som baken. Jag skulle nog inte satsa på en manuell... Jobbigt bara å köra 2.0D bekvämt stundtals.
Helt underbar att köra med den manuella lådan. KÖP den o få en mkt potent bil till ett mycket bättre pris än automaten dessutom.
Återkommer inom kort i R-design-tråden med mer info
XC90_Executive skrev:Gratulerar till nya bilen!! :)

Hur går den jämför med en T5? Bättre ös?
Jag är inte så insatt i hur T5 går men kan nog säga att den är inte riktigt lika kvick men däremot är den JÄVLIGT råstark. Mycket starkare än T5. Accar du från 0-100 så går det redigt fort men åndå inte :) Men det går lixom oerhört jämnt. Ingen turboknuff så att säga.

Jag är så otroligt nöjd iaf. Än så länge ligger dessutom förbrukningen på 0,61 o då har jag ju inte kört lugnt om man säger så ;)
Trasig Renault Scenic

Tvärstopp igen. Monterat topplocket satt till[…]

Ja den funkar bra.

Skumt fel b230ft

Kontrollerades skevheten på toppen, alternat[…]

Hög tjuvström/kortslutning V50

Diodbryggan i generatorn? Blir den varm med n&aum[…]