Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Är det någon som vet om man kan eftermontera utrustning från -08 modellern till -07, såsom HDC, DAC,LDW,ACC, backamera, Elektrisk baklucka, osv.???
Frågade VOLVO men fick ett entydigt svar att det inte går, men de angav ej orsaken förutom att det är en ny bilmodell.
är det någon som vet orsaken, och vad krävs för att eftermontera

Chief
En gissning är att det skiljer sig rejält mellan modellena när det gäller datorerna och det sammankopplade nätverket. Även i V70N så styrs det mesta via datorer. Tom en så enkel sak som stolsvärmen styrs via datorer. Och den programvara som styr och kommunicerar de funktionerna i V70II som du är ute efter går helt enkelt inte att installera i V70N. Lite som att försöka installera ett Linux program på en Windows PC. Man skulle också kunna se det så här - du åker ju inte ner till mercedes verkstaden och hittar en funktion på en mercedes bil, som du begär att få installerad i din V70N...

Nej, tyvärr så får du acceptera att de nya funktionerna i V70II som inte finns som tillbehör för V70N inte går att få till V70N. Men visst skulle Volvo kunnat utveckla de nya funktionerna (eller i alla fall en del av dem) som tillbehör även för V70N, men då tappar man lite av idén med en ny bilmodell.
Cheifen.

Varför inte byta bil istället? Problemet löst. Enklaste sak i världen. Klart det kostar, men ........ :wink:
Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]