Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ruger1
Den där larmdosan som är kopplad till centrallåset och imobilazern har pajat (har provat att byta batterier) till min 945. Dessutom har jag bara en :evil: Det går att öppna bilen med nycklar men så fort jag försöker starta så slår imobilazern till :( Vad göra???

Mvh//JOnas
Användarvisningsbild
av Sparkz
Larm och IMMO har ingenting med varandra att göra egentligen. (Jag förutsätter originallarm?) IMMO går på samma säkring som bromsljuset, kolla den.

Annat larm än original med en enkel startspärr är bara att koppla förbi, 50-kabeln brukar vara klippt vid tändningslåset.
av ruger1
Ok! ska ut å pila lite på säkringarna! Hoppas oxå på varmare väder! Det här hände sambon utanför dagiset för ett par dagar sedan :shock: :evil: ??:-/ när det oxå var minusgrader ute! Kan kanske hänga på kylan :-O)

//Jonas
av ruger1
Nope det funkade inte :( Jag har gått igenom varända säkring och alla verkar OK! Men det finns ingen som heter typ " breake lights"? Om jag provar att starta med nyckeln slår varningsblinkers till, och alldeles oavsett om jag tar ut alla säkringar ur säkringshållaren under askkoppen så blinkar skiten ändå! Om det är orginal larm vet jag inte (inte ens om det är larm :oops: Det är en liten dosa som det står Volvo på som man öppnar bilen med samt att det blinkar i fönstret, det finns en "siren" i motorrummet men den tjuter aldrig. Jag har trott att den är urkopplad/urfunktion. Vad göra?

//Jonas
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vad är det för årsmodell? Säkringarna till larmet sitter inte i hållaren, utan under instrumentbrädan nånstans. tre stycken, sen ska det gå att köra.
av ruger1
-97á
får kolla på säkringarna! Vore skönt (ekonomiskt) om man slipper lämna iväg bilen för ett sånt skitproblem.
Mvh/ Jonas
av lennart lundberg
Hej!

Jag är kanske ute och cyklar men har det inte dem varandra att göra?
På min 960 –96 som har imobilazer, så går det inte att starta bilen om man öppnar dörren med nyckel och larmet går igång. Det larmet som sitter i min bil går att lura med ej fungerande larmdosa på följande sätt:
Öppna dörren och sätt in OBS original nyckel i tändningslåset och stäng dörren. Vänta tills larmet har tystnat, gör ett startförsök inom 5 sek. Om motorn går igång så innebär det att larmet är bortkopplat tills du låser bilen nästa gång med larmdosan. Låser du med nyckeln så är larm ej aktiverat = ur funktion.

Lennart 960
av DDD
Immobilizern och larmet jobbar separat.
För att koppla ur imobilizern riskfritt behöver du denna box

Bild
av lennart lundberg
Hej igen!

Varför ska man koppla bort immobilizern om de jobbar separat? DDD.
Sparkz eller DDD får gärna berätta lite mer, det är alltid bra men lite nya kunskaper.
Det som jag beskrev stor beskrivet i instruktionsboken till S90 om larmdosan inte skulle fungera detta gäller även min 960 –96 fast det står inget om detta i tillhörande instruktionsbok till min 960 -96.
Ruger1 har 945 –97 men det kanske är ett helt annat larm på denna modell.
Har själv blivet stående med ej fungerande dosa och följt instruktionsboken och kunnat åka vidare. Väntar man i 30 sek. i stället för max 5 sek. ”har prövat” och försöker att starta motorn så går den inte igång. Vad beror det på? Kan det ha med vissa modeller att göra?

Lennart 960
av olpon
Om det är ett orginal larm du har så måste du lete upp var larm enheten sitter och koppla ur den för att sedan åka till en volvo verkstad och få den nollad.Min enhet satt med fast med straps längst upp på pedalstället och jag tror att det stod volvoguard på den eller ngt liknande annars så sitter den innanför handskfacket.Mig hände samma sak när min fru hade tränat gissa om hon va glad.lycka till.
Batterifråga?

Mitt batteripack från bilen, dvs det som jag[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]