Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Samma bultmönster, men mindre centrumhål.. Så dom passar inte..

/Thomas
av Infide
Det är tyvärr inte bara om firman inte sen tidigare har färdiga specialbackar och en stor chuck.
av olson
Gamla fälgarna går inte till nya v70 pga centrumhålet, men tvärtom borde funka
av Infide
olson skrev:Gamla fälgarna går inte till nya v70 pga centrumhålet, men tvärtom borde funka
Nej det är tvärtom som du säger. Farsan tog mina fälgar till sin bil och tog en plastring på navet.
Användarvisningsbild
av Nexus
forbo skrev:Var lite otydlig, sorry, menar firma som pysslar med fälgar, renonveringar osv :)

//Fredrik
det räcker med en vanlig stor svarv. backar kan man svarva till själv. eller in med fälgarna i cnc maskin och fräs av lite :wink:
av Infide
grammse skrev:
forbo skrev:Var lite otydlig, sorry, menar firma som pysslar med fälgar, renonveringar osv :)

//Fredrik
det räcker med en vanlig stor svarv. backar kan man svarva till själv. eller in med fälgarna i cnc maskin och fräs av lite :wink:

Isf kan man utan problem arborra fälgarna i en vanlig manuell svarv om du lägger den på bädden och klockar in med indikatorklocka så det sitter rakt. Sen gå med en kantavkännare och hitta centrum på hålet. På samma sätt kan man fräsa av om ET inte stämmer.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]