magra skrev:Jag har i och för sig inte kollat underifrån men från insidan ser plåten fin ut. Men det är det ju möjligt att det har blivit någon spricka någonstans. Ska ta och kolla upp det.
Jag såg att det var lite fuktigt i nederkanten av bakrutan så jag tänkte lägga i lite silikon under/på gummilisten. Det verkar däremot konstigt om det kommer in så mycket vatten den vägen ?:-/
Vatten som kommer in i bilen brukar som regel komma in som nämnts här ovan av att någon dränering är täppt eller att du har ett hål i karossen,torpeden eller golv dörrstolpe vid rutan .Det blir ett jd...ans tryck när du kör i 90km/h Det kan vara lurigt att hitta,jag vet ! Son i huset sa -: Pappa det kluckar när jag svänger o blir imma på ruterna låter som en båt. Hmm jag tog en sväng , jo "klucka" men vart?? Den var ganska smutsig så i väg till tvätten innan jag skulle riva i sär den. Gissa om jag blev förvånad när jag öppnade dörren. Jag ljuger inte om jag säger att det var ca 40cm vatten i bilen. "plafffsss" Då hittade jag felet ganska snabbt.Löv som täppt till dränering. Mitt Tipps då. ta ur så mycket som går ur bilen mattor och så .Åk till närmsta automat tvätt sitt kvar i bilen o kolla. Ps Ett par högskaftade stövlar är inte dumt.