Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvos60r
ElStoffo skrev:Tippar på att säljaren menar att det finns vagnskadegaranti kvar på bilen. Det har man fram till 3 år.
Om du köper bilen hos Bilia kan du få maxitrygg i 24 månader på bilen.
Ofta kan man få 12 mån garanti hos de flesta seriösa som säljer en bättre beg bil.

Vad kostar maxitrygg i 24 månader?

Ska hämta bilen imorrn :)
Användarvisningsbild
av cobrajet
Volvos60r skrev:
ElStoffo skrev:Tippar på att säljaren menar att det finns vagnskadegaranti kvar på bilen. Det har man fram till 3 år.
Om du köper bilen hos Bilia kan du få maxitrygg i 24 månader på bilen.
Ofta kan man få 12 mån garanti hos de flesta seriösa som säljer en bättre beg bil.

Vad kostar maxitrygg i 24 månader?

Ska hämta bilen imorrn :)
Inte en krona.
av Infide
ElStoffo skrev:Du kan inte bara prgramera in ditt larm.
Du saknar de sensorer som krävs i karossen och inne i kupén samt den knapp som krävs(billig).

Du kan säkert eftermontera detta men det blir nog billigare att ta ett 3:e parts larm istället.
Vad är då den andra knappen jag har i kupén med en bil och "ljudvågor" från taket???
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Den knappen ar mkt riktigt till for larmet.
Den trycker man in om man vill inaktivera sensorn inne i bilen ifall det finns barn eller djur kvar i bilen!

Har du testat att rulla ner rutan och sticka in handen. Om det tjuter har du larm!
Användarvisningsbild
av Zalt
Nu är det så att bilen inte är utrustad med larm, varav knappen istället har till funktion att dörarna går att öppna från insidan
vid låsning....
av heckles
Infide skrev:MEn jag har ju den triangulära röda knappen på stilettnyckeln, och blinkande blinkers vid låsning... För bilen för ett jävla liv när man trycker på den röda knappen ju..
Den röda triangeln på nyckeln är överfallslarmet, alltså en knapp du trycker på om någon ger sig på dig när du är i närheten av din bil.. Det blir mycket riktigt ett jäkla liv så man får förmoda att det är effektivt.. :)

Blinkande lampor är mer eller mindre standard på alla bilar med "fjärrkontroll". Det underlättar ju för dig att se så du verkligen låser bilen när du trycker på knappen..
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]