Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prazzel
så var det dax igen,fler fel på volvo jävlen.som jag sagt tidigare är det bara skitbilar.,blev man stående med bilen full med ungar efter träningen med fel på antisladd,reduserad motoreffekt och växellådan erfodrar service.bilen vägrade först starta nu efter 30min startar hon, motorn går med reducerad effekt. :( har aldrig varit med om maken på en bil som har rullat 11000mil.toyotan har gått 40000mil och inte så mycket som ett problempå alla milen.
av Marbas
Min V70N MY04 D5 16000 mil går som en klocka, och jag är sketanöjd. Hade en merca innan - aldrig mer merca, utan nu är det garanterat volvo som gäller.

Tror inte man ska dra alla volvobilar efter en kam - du kanske har ett måndags ex, eller bilen kanske inte är välskött/servad? Vad vet jag? Eller så har du bara en massa otur. Jag har haft volvo tidigare också, och de bilarna har varit de bästa bilarna jag har haft i alla fall (jag kanske hade otur med mina andra bilar :lol: )
av prazzel
jag har ägt bilen i några månader.
bytt färddator efter att den spårat ur (ca 5000kr)
bytt styrenhet till rti, utbytes eftersom volvo har problem att få det att funka( ca 8000kr)
nu lutar det år rep för 50000kr om det är lådan som gett upp,som så många andra lådor här på forumet.
lösa fönsterhissar i dörrarna, (poppnitar som inte är dragna ordentligt)
vindbrus från dörrarna. men det är nog som jag sagt innan att många volvoägare har nog lite lägre krav på kvallitet och tillförlitlighet på grejorna.
tyvärr är det den enda bilen som har tillräckligt med utrymme för en lite större familj om man inte vill ha en buss.Bilen är servad efter alla konstens regler men det har ingen betydelse när det gäller elektroniken.det är många med strulande växellådor,motorer som behöver bytas ut efter bara några tusen mil.svärfars nya v70 levererades utan olja i lådan.trasig styrbox till motorn,mm. undrar vad volvo har för egenkontroll,verkar bara vilja leverera bilar och sen ta in dom för reperation på garantin.
av volvo experten
Tycker du ska köpa dig en toyota igen!
Tror inte för ett ögonblick på att du inte hade ett fel på 40000 mil
Användarvisningsbild
av Degnell
Hade du nagon fraga eller ville du bara gnalla pa volvo och alla agare som inte har samma krav pa sina bilar? Det finns nog en anledning till att volvo v70 dom senaste aren, varje ar, tagit hem segern i grenen mest salda bilar. Det kanns som man hade haft lite mer empati főr dej och dina problem med bilen om du inte főraktat volvo som biltillverkare. Andelen agare som ar mer an nőjda ar nog stőrre an dom som kanner som dej, men sa har ju "många volvoägare lite lägre krav på kvallitet och tillförlitlighet på grejorna."
Användarvisningsbild
av greeeken
Tycker det låter som om du har ett måndags ex på din bil.

Har då inte hört att många volvobilar speciellt V70 har fått byta motor
Växellådor ja men mest på taxibilar.

Hur väl är bilen / lådan servad?

Tycker det låter lite skumt att du bytt fjädrar för att den spårade ur.
Du har väll garanti på bilen? Eller den kanske är köpt privat ?

Testa att nollställa bilen o kolla om du den funkar lika dåligt efter det.
av prazzel
bil servad enligt servicebok, jag har inte bytt fjädrar.vet inte var du fått det ifrån. jag har garanti på bilen men det är inte det som är problemet. problemet är att det går sönder,garanti är ingen ursäkt för dålig kvalitet.så det skulle vara ok om din tvättmasin eller diskmasin gick sönder hela tiden ,för det finns ju garanti. ett märkligt resonemang.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Hejsan!

Att köpa begagnad bil är som att köpa lotter, ibland vinst ibland nitlott.

Min senaste V70:a har varit nitlotten, men eftersom jag kört över 20.000 mil med de bägge föregående Volvo-bilarna utan att göra annat än att serva dom gör att som jag ser det totalkostnaden för alla 3 är mer än godkänt.

Men jag förstår hur Du känner det, det är inget kul att inte våga lita bilen. Man får se det från den ljusa sidan man träffar många nya trevliga människor, Bilbärgan, verkmästarn och meken :-D

Efter den första voyagern vi hade i familjen så hälsade bilbärgarn glatt på mig när vi möttes i grannbyn, även efter det att Chrysler löst tillbaka åbäket :-D

//
Micke
av Stefan62
Jag ger mig in i diskussionen om Volvo-kvaliteten.

Jag hade tidigare en Ford Sierra 2.0, årsmodell -85B - jag ägde bilen i 17 år/27000 mil och råkade inte ut för några större saker utan enbart slitagedelsbyte.

En modern bil är mer komplicerad idag än för 20 år sedan, framförallt beroende på att det blivit mer elektronik och övervakningssystem samtidigt som säkerheten höjts. Det är nog även så att vi alla sköter våra bilar olika och även har olika körsätt och varierat användande av bilen.

När jag köpte min V70 med automat, årsmodell 2003 hade den gått 1650 mil och nu har jag precis passerat 5000 mil. Det har varit lite småfel, men jag är ändå nöjd med att ha en säker bil. Troligen hade de fel jag råkat ut för gått på garantin om den förre ägaren kört mer och därmed råkat ut för dessa under garantitiden.

Man bör ju också ha klart för sig att köper man en begagnad bil så vet man aldrig vad den varit med om och då spelar det ingen roll att Du tycker att Du sköter den!

Jag tycker att Volvo är bra!
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan hålla med om det mesta men inte det du skriver i slutet.
Även om din beggade bil varit med om mkt så spelar det stor roll hur just DU sköter den.
Börjar du byta tex olja oftare filter oftare m.m m.m så håller bilen mer än om du ibland byter oljan , ibland tvättar din bil o så vidare.

Stefan62 skrev:Jag ger mig in i diskussionen om Volvo-kvaliteten.

Jag hade tidigare en Ford Sierra 2.0, årsmodell -85B - jag ägde bilen i 17 år/27000 mil och råkade inte ut för några större saker utan enbart slitagedelsbyte.

En modern bil är mer komplicerad idag än för 20 år sedan, framförallt beroende på att det blivit mer elektronik och övervakningssystem samtidigt som säkerheten höjts. Det är nog även så att vi alla sköter våra bilar olika och även har olika körsätt och varierat användande av bilen.

När jag köpte min V70 med automat, årsmodell 2003 hade den gått 1650 mil och nu har jag precis passerat 5000 mil. Det har varit lite småfel, men jag är ändå nöjd med att ha en säker bil. Troligen hade de fel jag råkat ut för gått på garantin om den förre ägaren kört mer och därmed råkat ut för dessa under garantitiden.

Man bör ju också ha klart för sig att köper man en begagnad bil så vet man aldrig vad den varit med om och då spelar det ingen roll att Du tycker att Du sköter den!

Jag tycker att Volvo är bra!

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]