Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av catoo
Min bil bogserades dagen innan nyår till en volvoverkstad. Den var utsatt för stöldförsök; trasig pasagerarruta och en mängd tändningsdelar var trasiga. Likaså sidoblinkerserna var borta. Bilen är en 850 glt från -93, vad jag erfar finns det en uppsjö av reservdelar, så det kan sällan vara problemet. Samtalade med personelen på Bilia idag, och de vill sannolikt ha bilen en vecka till!!!! Jag funderar på om detta är rimligt, kan det ta så lång tid verkligen? Vad har ni för erfarenheter? Skall jar ringa o vara än mer grinig?? Har lyckligtvis noll erfarenhet av verkstäder, så alla tips välkomnas!

/ Tack
Användarvisningsbild
av Sparkz
Först och främst tar det lite tid med försäkringsskador med allt som ska skickas bort och fram. Verkstan rör inte bilen innan försäkringsbolaget har godkänt kalkylen, man vill ju veta att det finns nån som betalar. Sen ska det jagas delar, på en 93:a blir det mest begagnat och det tar lite mer tid än nytt. Sen är det lite olika hur långt fram i tiden en verkstad är uppbokad. Plåtjobb ligger ofta en månad fram i tiden, men det låter som din bil inte har några plåtskador utan bara rent skruvjobb så det borde gå lite snabbare.
Det börjar väl kännas som det drar iväg lite i tid... Att vara grinig löser inga problem, men gör klart för dem att du behöver bilen.
av Uninium
Dom kanske även löser ut den? Hoppas det inte tar för lång tid för dig,själv så vart min Gle stulen för snart 2veckor sedan och den är fortfarande inte hittad :(

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]