Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobafett
Har låtit montera på tre stycken Hella 3003, fungerade alldeles kanon när jag var i Jämtland.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Bobafett skrev:Har låtit montera på tre stycken Hella 3003, fungerade alldeles kanon när jag var i Jämtland.
Har du parkeringshjälp i fronten då??
av lunkan01
Fick mina extra ljus monterade i förra veckan och mina parkeringssensorer läser inte av extraljusen.
Det man bör tänka på är att ljusen sticker ut från fronten om man har typ Hella 3000.
Sensorerna läser ju av som vid orginal vilket gör att man får mindre kvar att gå på vid föremål mot fronten.
Jag har 3 st Hella 3000 och det mittersta ljuset har dom satt staget på Volvo emblenet i fronten och dom andra 2 i grillen.
Killarna på Segeltorp som gjorde arbetet har haft problem för enligt dom så krävde inkopplingen av elen lite " klippa o klistra".
Altså inget orginal som min förra volvo V70N 2.4T -02.
av vuppe
Hej!

Jag tänkte skaffa en XC70 II. Har någon något bra tips på monteringssatser för tre Hella 3000?

Är det någon BTW som har erfarenhet av Bluetoothsynken?

Tacksam för intressanta inlägg.

/Valdemar
Användarvisningsbild
av VolvoB20
rejsbo skrev:
Bobafett skrev:Har låtit montera på tre stycken Hella 3003, fungerade alldeles kanon när jag var i Jämtland.
Spela roll. Parkeringshjälp behövs ju inte fronten, frammåt ser man ju själv ..... eller ???????
av lunkan01
Jag har ett stålfäste som man kan handla där man köper extraljus. Stod emellan det och en båge(Q-light) men tyckte det såg lite klumpigt ut. Har inga problem med störningar från mina front sensorer.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Jag har just inköpt tre Hella 3003 Blue.(ej konverterade till xenon än!)
Ska man tänka på något speciellt vid montering, då jag har parkassistans i fram?
Var, i nosen skruvar man fast fästet? Såg ut som om Volvo har fästen i underkant på grillen.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 317293.htm
Kan man köpa vilken monteringsramp som helst? Typ Jula, Rusta och biltema?
Det kanske finns några som monterat extraljus på sin V70 II, som kan ge några bra tips, kanske bilder..?
Det där är en XC-70, men det kanske går att göra lika på V70?
Användarvisningsbild
av rejsbo
VolvoB20 skrev:
rejsbo skrev:
Spela roll. Parkeringshjälp behövs ju inte fronten, frammåt ser man ju själv ..... eller ???????
Jo, en del gör ju det, men eftersom bilen levererades med parkass i nosen, så får dom sitta kvar...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
rejsbo: Tycker det ser ut att vara en vanlig extraljushållare bakom regskylten, eller ser jag fel :roll:

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]