Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sir
har en v70-99 därtempraturmätaren inte fungerar,
finns d nån givare nånstans lr va kan d vara för fel?

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Sparkz
Samma givare som till bränslesystemet, är den kass får du felkod, dålig gång, och kylfläkten går hela tiden och en stund efter att du stänger av motorn. Givaren är kopplad till motorstyrenheten, den skickar en digital tempsignal vidare till instrumentet.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jaha, du har en tråd om hastighetsmätaren också... Det låter mer som problem i instrumentet. Felen hör nog ihop på nåt sätt.
Slår ihop
Sir skrev:inget annat märks på bilen bara att tempen intefunkar ingen dålig gång o ingen fläkt som går hela tiden..
eftersom fläkten inte går hela tiden så vet vi nu plötsligt att felet är på instrumentsidan av styrdonet.. inte på motorsidan.
Med andra ord.. motorns styrdon ser din tempgivare hela tiden.. även när den försvinner för dej. Du har alltså kablagefel, eller fel i ditt instrument.
tempmätaren funkar aldrig.

men när hastighet + trip mätarna försvinner så börjar d med att lampan för bromssystemet lyser o sen dör resten??
slår av tändningen o då funkar allt utom tempmätaren igen, ibland tar d 10 sec för allt att dö igen och ibland funkar d längre.. men d som är är att d alltid börjar med lampan för bromssytemet?? (ring med utropstecken i har ja för mig)
Nu kom jag på nåt!
Jag hade lite konstiga problem med en V70, bromsvarningslampa bl a. Det var en kabelhärva som skavde mot kopplingspedalen eller nåt i närheten. Har för mig att det kom ut ut ett servicemeddelande om det senare. Ta med en lampa och vik ihop kroppen till den obekvämase arbetsställningen som finns!

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]