- tor 16 sep 2004, 10:42
Hej.
Köpte en beg 740 GL -90, matt röd..., förra veckan för att ha som andra bil.
Killen meddelande mig ett antal fel på bilen så det är OK.
Nu tänkte jag dock försöka ta tag i några av dessa och behöver en del hjälp för att veta hur jag bör agera.
a) Bensinmätaren visar galet. Ibland visar den fullt, ibland lite och någon gång kanske rätt?
Mätarnålen "hoppar" bakåt om man exempelvis tutar.
b) Hastighetsmätaren felar. Den fastnar ibland på noll och hoppar sedan upp till 50 då man kommit igång. Det skulle jag kunna leva med om det inte var så att man känner att den visar för mycket ibland när man kör, för lite ibland och kanske rätt ibland.
Vad göra?
c) Tutan låter kvävd och mycket tyst.
Bilen startar alltid direkt och halvljus, lampor etc verkar lysa OK.
Hänger desssa fel ihop?
Jag kan inte så mycket om mekande med bilar. Bör jag köpa en "Haynes" bok om 740 ?
Vad göra?
Tack på förhand. / Ove
Köpte en beg 740 GL -90, matt röd..., förra veckan för att ha som andra bil.
Killen meddelande mig ett antal fel på bilen så det är OK.
Nu tänkte jag dock försöka ta tag i några av dessa och behöver en del hjälp för att veta hur jag bör agera.
a) Bensinmätaren visar galet. Ibland visar den fullt, ibland lite och någon gång kanske rätt?
Mätarnålen "hoppar" bakåt om man exempelvis tutar.
b) Hastighetsmätaren felar. Den fastnar ibland på noll och hoppar sedan upp till 50 då man kommit igång. Det skulle jag kunna leva med om det inte var så att man känner att den visar för mycket ibland när man kör, för lite ibland och kanske rätt ibland.
Vad göra?
c) Tutan låter kvävd och mycket tyst.
Bilen startar alltid direkt och halvljus, lampor etc verkar lysa OK.
Hänger desssa fel ihop?
Jag kan inte så mycket om mekande med bilar. Bör jag köpa en "Haynes" bok om 740 ?
Vad göra?
Tack på förhand. / Ove
Saknar min 960 3.0 -96:a, trots att jag nu har V70 T5 -01