Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Har du kollat med båttillbehörsaffärerna. B21/23 fanns ju som marinversioner, och VDO var "hovleverantör" till både Volvo personbilar och Volvo Penta. Det finns "piratfirmor" även inom fritidsbåtbranschen.
Användarvisningsbild
av NickeGubben
Ta du biltemas om du har nån.
Det är väl samma gäng i tryckkontakten till 740-230 som till B18?
Den borde slå om vid 0,5 till 1-kg
---
mekonomen har 2-st en för 85:- och en för 185:- tror jag det var.
av Amarace
NickeGubben skrev:Ta du biltemas om du har nån.
Det är väl samma gäng i tryckkontakten till 740-230 som till B18?
Den borde slå om vid 0,5 till 1-kg
---
mekonomen har 2-st en för 85:- och en för 185:- tror jag det var.
Vad är vitsen att ha en givare som ändå inte fungerar mot den mätare som han ska använda?? Är väl bättre att ha en givare som fungera. För VDO mätare fungerar bara VDO givare, däremot Biltema, BG, Equus mfl brukar passa sinsemellan, men det är samma "skrot" invändigt på dom.
Och nej, det är inte ssanna gänga på B18 upp till B23 som på B230.

Och tryckkontakt är en tryckkontakt, givare är givare. En givare ger olika motstånd beroende på tryck, en kontakt endera sluter eller inte.
Användarvisningsbild
av Caffis
Kolla på nätet ex i Tyskland så hittar du säkert billigare ,Frakten är inte dyrare än i Sverige Om man nu ska ha en oljetrycksmätare tycker jag att den ska vara mekanisk så att man verkligen vet att det stämmer. För det är så man mäter på en verkstad, mekaniskt. :D

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]