Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av olha00
Hej! Har ju satt ihop bakfjädringen för ett tag sedan. (bytt dämpare och fjädrar) Fick syn på en sprängskiss som visade delarna till bakre övre fjäderfästet häromdagen. På denna skiss så fanns en sorts bricka eller liknande mellan gummit i övre fäste och ramen? På min bil fanns inte detta, det såg ut som på bilden jag bifogar. I Mitt fall så är alltså denna gummiyta monterat direkt mot chassiet, utan något emellan. Alltså gummit direkt mot chassieramen. Min fråga är, saknar jag någon detalj eller sitter det ihop som det ska ändå? Bild
Har själv råkat ut för detta på Bilia när jag kikat på deras sprängskisser vid reservdelsbeställning. Förklaringen jag fick var att en hel del av sprängskisserna återanvänds mellan olika modeller. Man har samma skiss men vissa av delarna är inte tillämpliga på alla modeller. Vilka delar som hör till just ens egen bil får de fram i systemet genom att slå in regnr, dessa visas som en lista på högra skärmhalvan. I ditt fall antar jag att brickan som syntes på sprängskissen inte skulle ha kommit upp som reservdel i förteckningen för just din bil ? Med reservation för eventuella missförstånd...
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]