Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av recallbj
kilo skrev:Du kan också låsa bilen med dosan, vänta sedan 30 - 60 sekunder och lås sedan upp bilen med nyckel via förar dörren. Öppna sedan bildörren, har du något larm så kommer du få reda på det. :-O)

MVH

KILO
Eller göra som jag gjorde, när jag under julhelgen flyttade och bar in en massa grejer i bilen och hade nyckeln i jackfickan och lyckades aktivera larmet, dock så var det ingen granne som reagerade men fick åtminstone veta att mitt larm fungerade :oops:
Användarvisningsbild
av Jensen
Knappen som sitter bredvid STC knappen sitter alltid där då bilarna
är förberedda för larm.
Larm är inget som heller är standard, att det blinkar när du låser har inte heller något
med att bilen skulle ha larm att göra.
Panikknappsfunktionen har inget med larmet att göra, då det är tutan som
låter ,och inte nån larmsiren.
Dekaler kan man sätta dit för att tjuven skall
tro att bilen har larm.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jensen skrev:Knappen som sitter bredvid STC knappen sitter alltid där då bilarna
är förberedda för larm.
Larm är inget som heller är standard, att det blinkar när du låser har inte heller något
med att bilen skulle ha larm att göra.
Panikknappsfunktionen har inget med larmet att göra, då det är tutan som
låter ,och inte nån larmsiren.
Dekaler kan man sätta dit för att tjuven skall
tro att bilen har larm.
Nu när du tar upp dekaler, är det std på en bil med larm? ?:-/

/Kalle
Användarvisningsbild
av hollan
Jensen skrev:Vet inte om dom alltid ligger med, är osäker.
larm dekaler följer alltid med bilarna från fabrik och du får även på larm som eftermonteras men på mitt jobb klistrar vi inte på dom för mer parten av kunderna vill inte ha några klistermärken på sina bilar
av Infide
Inte många som ens försöker göra inbrott i en V70 eller nyare bilar då det ändå ser ut som de har larm :P
Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil […]

Nya Volvo XC70 PHEV

Press release från Volvo https://www.media.[…]

ljudet av ett dött batteri?

Tack för svaren. Åker till batterilagre[…]