Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cippi
Hej, jag har en xc70-98 och jag har sett att det läcker olja vid slutväxeln på bakaxeln. Jag undrar lite om det finns nya packningar att köpa och om det är uber-svårt att fixa själv eller är det bara att lämna in? Vad kan det gå på då?
Det är ju lika bra att göra nåt åt det innan skiten skär ihop. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av ketto
Cippi skrev:Hej, jag har en xc70-98 och jag har sett att det läcker olja vid slutväxeln på bakaxeln. Jag undrar lite om det finns nya packningar att köpa och om det är uber-svårt att fixa själv eller är det bara att lämna in? Vad kan det gå på då?
Det är ju lika bra att göra nåt åt det innan skiten skär ihop. :mrgreen:
är nog bäst du kollar me din reservdelsgubbe på volvo om de går att köpa lösa packboxar, är osäker på de nämligen
Användarvisningsbild
av ketto
Cippi skrev:Ja man får väl kolla med dom. Det är ingen som har lagat nåt sånt själv då?
ja har inte gjort de iaf.... Ännu :wink:
Användarvisningsbild
av Cippi
Jag kollade med dom här hemma, det finns packningar att köpa men det såg krångligt ut sa han. Ca. 250:- för den packningen på ingående axel och 450:- st för packningen vid drivaxeln. Det är väl bara att handla skaffa en lånebil i nån vecka, för det lär väl bråka med mig som vanligt så står man där på söndagkvällen med många delar som inte sitter där dom ska :-(O) :mrgreen:
Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]