Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
Fraz skrev:
crandall skrev:Hej,
Enklast sätt att specificera är att använda Volvo's egen konfigurator. Funker hur bra som helst.

http://www.vbs.volvocars.se/nbs20/24_default.asp

Vh
Peter

Var inne på denna sida, och den är nog inte fullständig. Jag hittade inte tak vingen.
Konfiguratorn omfattar bara fabriksmonterad utrustning. Spoilern monteras sannolikt hos ÅF.
Användarvisningsbild
av Fraz
consensus skrev:Är det bara jag som tycker att den här tråden är lite anal? :)
Snackar du om?
Användarvisningsbild
av Fraz
ljungström skrev:
Fraz skrev:
crandall skrev:Hej,
Enklast sätt att specificera är att använda Volvo's egen konfigurator. Funker hur bra som helst.

http://www.vbs.volvocars.se/nbs20/24_default.asp

Vh
Peter

Var inne på denna sida, och den är nog inte fullständig. Jag hittade inte tak vingen.
Konfiguratorn omfattar bara fabriksmonterad utrustning. Spoilern monteras sannolikt hos ÅF.
Nja,, vet inte de. Jag frågade handlarn om jag kunde få min bil en dag tidigare, eller om dom inte hadde satt takvingen då? Men då sa han att bilen är klar när dom får den. Dom kollar bara över den och polerar lite.
Detta kanske skiljer sig?..
av lunkan01
Hörlursuttag mellan stolarna i bak kostar ca 2000 kr
IPOD/USB adaptern tror jag kostar ca 5-6000 kr
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag har sett takspoilern i två storlekar:
En groteskt stor (vinge verkligen) och en lite smidigare.
Går inte att beställa som option från fabrik ännu såvitt jag vet.

Annars gillar jag din spec, kan tänka mig eftersom du specat med silvermetallic att du hellre vill ha mörkt runt rutorna och railsen, annars är det bara att köra direkt på Summum. Ser mycket bra ut på speciellt en mörk bil.
Användarvisningsbild
av Guligan
Vill flika in att jag tycker Summum-paketet är riktigt prisvärt. Skinnklädsel, elstolen, fällbara backspeglarna, 17 " fälgar samt den snygga "dekoren" kring rutorna och railsen. Detta för 15 Tkr innan rabatter. Helt ok tycker jag för så mycket grejer.
av Addekarlsson
Fraz skrev:
Snackar du om?
Det undrar jag med. Dylika /frågorkommentarer är totalt överflödiga.
Håll er till ämnet, eller låt tråden vara.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Mats
Guligan skrev:Jag har sett takspoilern i två storlekar:

Annars gillar jag din spec, kan tänka mig eftersom du specat med silvermetallic att du hellre vill ha mörkt runt rutorna och railsen, annars är det bara att köra direkt på Summum. Ser mycket bra ut på speciellt en mörk bil.
Jag har bara sett den med en sorts vinge och den tyckte jag var lite stor.
Jag tycker att den är rätt snygg som den är, det är ju ändå en liten "vinge" i karossen.

Jag tror att Summum skulle vara fint även på en silvermetallic, speciellt silverrailsen :)

Brukar man kunna få "bra" rabatt på Summum?

/Mats
Användarvisningsbild
av Guligan
Mats skrev:
Guligan skrev:Jag har sett takspoilern i två storlekar:

Jag har bara sett den med en sorts vinge och den tyckte jag var lite stor.
Jag tycker att den är rätt snygg som den är, det är ju ändå en liten "vinge" i karossen.

Jag tror att Summum skulle vara fint även på en silvermetallic, speciellt silverrailsen :)

Brukar man kunna få "bra" rabatt på Summum?

/Mats
Jag tror inte det är lättare att få högre rabatter på just paketen.
Bilförsäljningen har högst marginal på options så där finns det störst chans att få bra rabatt.

Håller med om att karossen i sig inte "kräver" vinge, första V70:n som funkar utan vinge tycker jag :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Mats skrev:Jag tror att Summum skulle vara fint även på en silvermetallic, speciellt silverrailsen :)
Nu är iofsig den här (lånade bilden från Bytbil.com) inte i silver, utan i Glacier blå. Men den är iallafall ljus! :)

Bild

Grymt snyggt!

Hittade en Silver met. Summum också, men det är inte världens bästa bild direkt! :wink:

Bild

Köp hem skivor o belägg då. Men k[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]