Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraz
gta324 skrev:i em bär det söderut och kolla på denna http://www.blocket.se/vi/14698092.htm?ca=21_s
ett bra pris på den så blir det ev affär sen får man spara ihop till lite större fälgar och ev ett chip.....

Fick en PV sport -64 oxå på halsen i helgen :D
Då får du skriva och berätta hur han va för oss, hoppas nu den är fin så det blir affär..
Lyckatill.
nja, blev inget köp idag.... Lite tveksam

Rätt så repig och några bulor ( vilklet man får räkna med), men repor på taket? :roll:

Fläckar i framstolen (pass) och i baksätet hade de lastat tunga grejor, ena dörrsidan va inte snygg....Alla tre bälteshållare spruckna... och dörrlisten hade de skarpat med "godset" så den va inte snygg....

letar vidare men bevakar annonsen...........
gta324 skrev:nja, blev inget köp idag.... Lite tveksam

Rätt så repig och några bulor ( vilklet man får räkna med), men repor på taket? :roll:

Fläckar i framstolen (pass) och i baksätet hade de lastat tunga grejor, ena dörrsidan va inte snygg....Alla tre bälteshållare spruckna... och dörrlisten hade de skarpat med "godset" så den va inte snygg....

letar vidare men bevakar annonsen...........
Känner igen mej :D Letade v70 i månader. Tittade på mängder av bilar, men tyckte aldrig att
det kändes riktigt rätt. Alltid något som jag hängde upp mej på. Är nog rätt kräsen :wink:
Men en dag hade det kommit in en oansenlig annons på blocket, utan bild. Ringde och pratade
med säljaren. Jo då, var en sådan som jag var ute efter. Allt stämde. Åkte och tittade på
bilen. Kärlek uppstod direkt. Provade bilen, gick som en dröm. Kollade defekter. En backspegelkåpa
var det en skrapa i. Några fläckar i baksätet. Annars i nära nog nyskick.
Prutade regält pga att det är en flyttgodsare. Tidigare ägare köpte den ny i Schweiz, när han jobbade där.
När han flyttade hem till Sverige igen, tog han bilen med sej hit.

Vad vill jag ha sagt med detta.......Jo ge inte upp. Bara leta vidare.
Rätt vad det är så hittar du DEN bilen du vill ha :D :D
Jag letade länge och väl och provkörde närmare 10 st. bilar innan jag köpte en fin och välutrustad V70n, -01, 140 hk, 13800 mil. Enligt min bedömning var detta en ganska bra affär, men titta gärna på slutsumman längst ner.

Tips! Leta efter Business-modeller (dimljus, larm, mugghållare) som bland annat har mycket bättre stereo och oftast den skönare sportstolen. Rätta mig gärna om jag har fel...

Positiva omdömen efter köp:
+ DSTC (Fungerar magiskt bra)
+ Volymkontroll i ratten (Guld värd)
+ sportstolar (Bekväma)
+ nerlackad (Ser lite lägre ut)
+ Stänkskydd x4 (besparar ett antal tvättar per år)
+ 17-tumshjul (Amalthea, helt ok utseende)
+ den mycket snygga takvingen (blir en helt annan bil enligt min åsikt)
+ Månsand-metallic (snygg och relativt smutstålig färg)
+ med mera (dimljus, mugghållare etc.)

Negativa omdömen efter köp:
- Dåliga sommar- och vinterdäck. Kostnad: 9000 kr
- Dags för service. Kostnad: 3500 kr.
- Ryckig gång (med AC inkopplad). Uppgradering Total CAN. Kostnad 850 kr.
- Bensinvärmare (som lade av för några veckor sedan och troligen kommer att bli dyr att laga, annars hade den fått ett STORT plus). Kostnad: okänd, troligen minst 3000 kr.
- Byte länkarmar och fyrhjulsinställning (snedslitna däck). Kostnad: okänd, troligen 3500 kr.

Inköpspris: 91000 kr
Kostnader första 6 mån: 19850 kr
---------------------------------------
Totalt: 110850 kr
gta324 skrev:Kollade lite ang -04'an
- ny dörrsida 1750kr
- bälteshållare 3*250kr
- ditech 2500 kr
- Vinterdäck 2500kr (beg)
de 3 första kan man ju vänta lite med....... så den är "lite" lockande, det är ju en -04'a.....
med alla slitdelar i framvagnen bytta.Prutmån finns med 5 siffror :mrgreen:

Denna dök upp idag
http://www.blocket.se/vi/14840382.htm?ca=21_s
-02an har det gamla elsystemet från volvo, söm har krånglat lite. -03 och uppåt är bättre i elen då dom har fords elsysten.
Men bilen behöver inte va dålig för de.
gta324 skrev:Kollade lite ang -04'an
- ny dörrsida 1750kr
- bälteshållare 3*250kr
- ditech 2500 kr
- Vinterdäck 2500kr (beg)
de 3 första kan man ju vänta lite med....... så den är "lite" lockande, det är ju en -04'a.....
med alla slitdelar i framvagnen bytta.Prutmån finns med 5 siffror :mrgreen:

Denna dök upp idag
http://www.blocket.se/vi/14840382.htm?ca=21_s
Ditec? Du tänkte på en vanlig pollering då? Jag hörde efter vad det skulle kosta att lackkonservera min s40n som ändå är väldigt fin i lacken. Dom ville ha 4500 då den inte var ny utan en -04:a. Då är ändå huv och framskärmar omlackade för ca 8 månader sedan PGA att tidigare ägare ville ha bort stenskott.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]