Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addict
mathem skrev:Ni som monterat stänkskydd på era bilar, det finns ingen risk att det blir lackskav vid stänkskydden?
Man får ju med en ganska tjock plastfilm som motverkar just det?
av peter w
:D Klart man ska ha stänkskydd om man är rädd om bilen :wink: Jag lackade mina och det blev kanon :wink:
Bild
av Volvos60r
Addict skrev:
mathem skrev:Ni som monterat stänkskydd på era bilar, det finns ingen risk att det blir lackskav vid stänkskydden?
Man får ju med en ganska tjock plastfilm som motverkar just det?
Om dom slarvar på bilia finns det risk att det rostar om dom tex borrar fel?
Användarvisningsbild
av Varti
klart man har stänkisar första jag gjorde satt på fram o bak när jag köpte bilen :)
Senast redigerad av 2 Varti, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag fick mina gratis monterade (nybilsgarantin betalade förmodligen) på min förra V70N.
Klagade på att jag ständigt fick obalans i bilen pga "klägg" som fastnade i fälgarna bak. De monterade fram och fick väl förmodligen dem bak "på köpet".
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Har inga stänkskydd eftersom jag åker V50 ..

Var inne hos den lokala Bilia handlaren och fick då svaret (och läste det själv i tillberhörskatalogen) att det inte går att montera på en bil som har Volvo orginal bodykit.
Hur dumt är inte det? - Bilarna med bodykit är ju alltid nerlackade ...

Kanske hamnade i lite fel forum men ..
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Inga alls åker mycket i skogen på dåliga vägar. så man skulle få byta till nya rätt ofta. eftersom dom är av hårdplast... :arrow:
Användarvisningsbild
av Janne3
Självklart stänkskydd både fram och bak , tappade ett fram i sommras va en jäkla massa mer skit där de va borta i alla fall
av recallbj
Inga stänkskydd, dock så ligger det på listan på inköp, har ganska breda däck, både vinter och sommar och det kommer en massa stänk p.g.a. av detta.
Något som för mig är ofattbart varför man inte monterar detta som standard när man köper en ny bil, både min T5a och XC90 som kostade en massa saknar detta.

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]

Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&oum[…]