Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvos60r
Hittade en fin 05 som jag har bestämt mig för. Något speciellt man ska kolla? Har bara gått 3000mil, nyskick. Säljaren sa att det fanns 3 månader nybilsgaranti kvar, hur är det möjligt när Volvo bara har två års nybilsgaranti?

Får den för 176 000, bra pris tycker jag?

Någon som vet nåt om "Maxitrygg" då får man 2 års garanti? Vad kostar det?

/Volvoforever
Användarvisningsbild
av Zalt
Priset är ok, sen kanske man vill ha business-paket motsvarande inkl larm, dimljus etc. Dock anser jag att addition räcker till!
Men för den summan pengar kan man få en V70 med betydligt mer utrustning, dock så har dessa mer mil på mätaren.
av Volvos60r
Zalt skrev:Priset är ok, sen kanske man vill ha business-paket motsvarande inkl larm, dimljus etc. Dock anser jag att addition räcker till!
Men för den summan pengar kan man få en V70 med betydligt mer utrustning, dock så har dessa mer mil på mätaren.
Det finns larm (det är en stilettnyckel med lock, unlock, gul ,och röd knapp) , takvinge, drag, vinterdäck,
av Infide
Jag har en likadan med 8000 mil på mätaren som jag gav 150 för, så pruta lite om du kan. Min har larm (tror jag) men det måpste den ju ha, den blinkar när man låser med knappen och den har avstängning av MMS eller vad det heter, innifrån kupén.. Kanonbil, riktigt nöjd! Dimljus, autoavbländbar backspegel och annat sånt pjoller kunde jag utan vidare väsen leva utan...
av perhall
Är ni säkra på att era bilar har larm?

troligen inte, tror jag.

nyckeln ser väl likadan ut utan.

och inte så troligt att någon extrautrustar en addition med larm för 4 000.... PH
Användarvisningsbild
av Funk
Hittade en fin 05 som jag har bestämt mig för. Något speciellt man ska kolla? Har bara gått 3000mil, nyskick. Säljaren sa att det fanns 3 månader nybilsgaranti kvar, hur är det möjligt när Volvo bara har två års nybilsgaranti?
Det beror ju på när bilen såldes första gången, om det är en vagn som stått i lager t.o.m början av 2006 så kan det bli så..

/Thomas
Användarvisningsbild
av greeeken
perhall skrev:Är ni säkra på att era bilar har larm?

troligen inte, tror jag.

nyckeln ser väl likadan ut utan.

och inte så troligt att någon extrautrustar en addition med larm för 4 000.... PH
Ganska enkelt att kolla
Har du en röd blinkande ldiod fram när bilen är låst så har du larm
Ananrs ta ner rutan lås bilen och stoppa in handne o vevarunt så märker du
av Infide
Jag hade visst inte larm, haha. MEn jag har ju den triangulära röda knappen på stilettnyckeln, och blinkande blinkers vid låsning. Borde jag inte kunna programera in larm bara? För bilen för ett jävla liv när man trycker på den röda knappen ju..
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Tippar på att säljaren menar att det finns vagnskadegaranti kvar på bilen. Det har man fram till 3 år.
Om du köper bilen hos Bilia kan du få maxitrygg i 24 månader på bilen.
Ofta kan man få 12 mån garanti hos de flesta seriösa som säljer en bättre beg bil.
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Du kan inte bara prgramera in ditt larm.
Du saknar de sensorer som krävs i karossen och inne i kupén samt den knapp som krävs(billig).

Du kan säkert eftermontera detta men det blir nog billigare att ta ett 3:e parts larm istället.

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]