Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
urbenruben skrev:jag var tvungen att gå ut och kolla och det tog ett tag innan jag kom på hur man gjorde! jag tror att du är för långt ner på sätet.om du kollar bilden det går en söm alldeles under pilarna precis på kanten sitter hålen innan det börjar slutta neråt.jag tryckte in handen mellan sätet och nackskyddet ovh tryckte precis i hålet sammtidigt pressade jag upp nackskyddet så jag fick upp det en bit och sen bytte jag hål

Nu har jag lyckats... tack urbenruben...

Är det någon påtaglig fara om inte nackstödet sitter fast i sina fästen? Har satt fästet till dvd skärmen i mellan och det fattas ca 1 cm för att nackstödet skall låsa.
av Kena
Höll på att mickla med nackstödet jag med igår, men jag tyckte skärmen kom för långt från nackstödet så jag la ner projektet. Har du en bild kan du väl skicka den så får vi se hur det blev?
av DrEvilBoy
Skärmen kommer ut en bit ja.... men tycker att det var perfekt för min 5 åriga dotter och sedan är det så lätt att bara koppla bort skärmen/skärmarna och ta med sig in. Problemet är att kablarna är lite korta tycker jag.... vill gömma dem...

Tog en tur med ungarna igår för att testa DVD skärmarna.... snacka om att vara tyst.... inget gnäll... bara Pettson och Findus som hördes i bakgrunden :lol:
av Kena
Jo för mindre barn blir det säkert bra men jag har ibland vuxna i baken så det blir lite för trångt.
Användarvisningsbild
av Carina
Angående jobbiga nackstöd känner jag igen oss här innan Sälenresan.
DVD inhandlad till barnen,fästena skulle dit, gubben går ut och en kvart senare kommer han in genomsvett och skitförbannad!...han får inte upp nackstöden :-)

Jag har fördelen att jag jobbat med sätesmontering så jag vet att dom kan trilskas en del, men istället för att trycka sönder fingrarna så tar man ett skruvmejselSKAFT (INTE metallsidan)
Placera det i"hålet" och tryck.. så smidigt!!! :-D
Kan ju vara ett tips som är värt att prova nästa gång :-)-)
av DrEvilBoy
Hehehe

Man ska även tänka på att det finns två hål.... det fanns det på min bil. Ett hål på vardera sida ett antal cm ner.... som jag trodde ett bra tag att det var rätt... men sedan som urbenruben skrev så fanns de vid sömmarna där det sluttar ner. rätt simpelt när man har klarat av det 1 gång :lol:

Fast å andra sidan så får jag ju inte dit nackstödet så att det låser sig när jag har dvd-hållaren på..... :roll:
av misjka
Hej!

Försöker också få loss nackstöden på min S70 -00 utan att lyckas särskilt väl. Tror mig om att ha hittat hålen som omnämns i den här tråden, men det händer absolut ingenting när jag försöker trycka in där... och hålen i sig framstår som smått bottenlösa(?). Men lägger upp en bild för att få bekräftat att det är rätt hål det är fråga om. Skulle uppskatta stort om någon kan ange om det är rätt ställe på ryggstödet samt hur det är tänkt att man ska trycka (har själv använt såväl tummarna som skaftet på två st. könare, samtidigt som en assistent har försökt dra upp nackstödet)

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
testa tryck nedanför hålen.Där ska spärren sitta

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]