Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
Bilen kommer inte gå genom SBP utan kardan.
För att den ska göra det krävs avgasintyg
Användarvisningsbild
av ketto
Psyko skrev:Bilen kommer inte gå genom SBP utan kardan.
För att den ska göra det krävs avgasintyg

Jodå, den går igenom! Är inga krav på att fyrhjulsdriften ska funka! Iaf på min bil...
Besiktigade min bil utan kardan här i november och de va inga problem, dom besiktigade bilen som en vanlig FWD!
Gjorde bromsprov på den t om, annars går de inte när man har visco! Haldex går...

Hur får du ihop avgasintyg me fyrhjulsdriften? :roll:
Senast redigerad av 1 ketto, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ketto
aeron skrev:hej du som tog bort kardan bara blev det nån skillnad i förbrukning ,kan man inte ta bort viskon eller ska den sitta kvar, angående däck kan man ha slitna fram och bra bak när kardan e borta v70xc ocean race :?: :?:
viscon kan sitta kvar skulle ja tro! Men du har antagligen en kortare variant av viscon, ja har den långa modellen! Du kan ha slitna fram och bra bak, kardan är ju borta då, ingen kraft kan ju överföras dit bak!

Och min förbrukning på min bil gick ner rätt så bra, nån deciliter eller två....
Kör ju inte så länga sträckor ofta, mer sällan, men när de händer ligger bilen strax under litern, dock har ja ju gamla tänddelar och så, skulle behövas bytas de me! Bränslefilter likaså...
av aeron
märkte du nån skillnad på förbrukning, att den blev piggare, eller nåt annat inga missljud tex
Användarvisningsbild
av ketto
aeron skrev:märkte du nån skillnad på förbrukning, att den blev piggare, eller nåt annat inga missljud tex
Piggare blev den tycker ja, inga missljud! Resten står i tidigare inlägg
Användarvisningsbild
av ketto
aeron skrev:tack ska du ha det får bli att ta bort kardan
Har du nåt fel på din fyrhjulsdrift? Bara undrar
Eller är de förebyggande?

Vilkn årsmodell har du på din? Vet inte vilket år Ocean Race lanserades!
av aeron
det är en 02 med aut det är ett missljud o så driver den inte bak
Användarvisningsbild
av ketto
aeron skrev:det är en 02 med aut det är ett missljud o så driver den inte bak
okej, då förstår ja! Då har du visco, den kom ju -03 på XC modellerna! -02 på S60 AWD!
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]