Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Måste få hålla med, byta hel och halv på min är inget jag klarar. Har kunnat byta lampor på de bilar jag haft förut men på en 05:as V70 är det kört för mig, polarn fick hjälpa till när det var dags för byte. Har iofs ett handikapp så jag är svagare i händerna men polaren uttalade ett gäng svordomar ej lämpliga för skrift vid bytet. :D
av Psyko
Bosa skrev:Måste få hålla med, byta hel och halv på min är inget jag klarar. Har kunnat byta lampor på de bilar jag haft förut men på en 05:as V70 är det kört för mig, polarn fick hjälpa till när det var dags för byte. Har iofs ett handikapp så jag är svagare i händerna men polaren uttalade ett gäng svordomar ej lämpliga för skrift vid bytet. :D

Det förstår jag däremot, 05 och nyare är mycket värre att byta lampa på.
av Fisketorp
Är det så krångligt när man väl vet hur man ska göra då?

Ex 940 har varit skitlätt att byta inga problem.

Galanten tod en stund innan jag fattade, sedan var det hur enkelt som helst.
tyvärr måste jag säga att det var samma med 855an det trilskades lite och eftersom man är rädd att göra sönder något(för det kostar F*N att laga en volvo) så var man lite mesig. men så fort man lyckades så AhA inte svårare än så.

lär väl märka när jag ska byta på v70. dok fattade jag det som ni tyckte äldre modellerna var enklare vilket är bra för min del =P
av Infide
Även om det är lätt eller inte blir det ganska knepigt när man skall tröka ner dasslocken i lampan med en stor luftburk ivägen 8)
av jbl
Precis det är trångt och detta gör det besvärligt.
XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]