Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av leffe.j
Nu skall det skrivas genast att jag är totalt väck när det gäller det praktiska med bilar, men fan skall inte en glad total-amatör som jag kunna få en chans att lätt och käckt byta lampa i huvudstrålkastarna?
Jag fick banne mig gå in till volvobutiken och be om hjälp vilket jag fick till min S60.
Då sade han att det ändå var lätt till denna bil, byt på en V70(tror jag han sa) då är du helt ställd. Gör biltillverkarna bilarna svåråtkommliga med vett o vilje för att deras märkesverkstäder skall få jobb?
Tilläggas kan att han på reservdelsavdelningen inte tog ett öre.
Användarvisningsbild
av Loner
Om du kunde skriva vilken årsmodell, och vilken lampa det gällde, så kanske du kunde få tips av oss andra...

/L
av leffe.j
Loner skrev:Om du kunde skriva vilken årsmodell, och vilken lampa det gällde, så kanske du kunde få tips av oss andra...

/L
Man tackar, men det var det praktiska som var problemet, hehe. Att dirigera mig via distans vore nog dödfött. Annat var det förr då ett byta av t.ex lampa på bil var som att byta på en ficklampa... 8)
Användarvisningsbild
av Loner
leffe.j skrev:Annat var det förr då ett byta av t.ex lampa på bil var som att byta på en ficklampa... 8)
Tycker det är så mer eller mindre nu oxå, dock är vissa kobinationer inge kul, t.ex positionsljus på xenon.

Men varför då överhuvudtaget skriva ett inlägg om man inte vill ha nån hjälp?

/L
av leffe.j
Loner skrev:
leffe.j skrev:Annat var det förr då ett byta av t.ex lampa på bil var som att byta på en ficklampa... 8)
Tycker det är så mer eller mindre nu oxå, dock är vissa kobinationer inge kul, t.ex positionsljus på xenon.

Men varför då överhuvudtaget skriva ett inlägg om man inte vill ha nån hjälp?

/L
Är det en regel att man måste be om hjälp för att skriva här? Jag upplyste om mina problem och kanske kunde sända ut lite ljus i mörkret. Har moderatorerna något emot det får de väl radera och ledsen om jag förargade dig.
av Psyko
leffe.j skrev:Nu skall det skrivas genast att jag är totalt väck när det gäller det praktiska med bilar, men fan skall inte en glad total-amatör som jag kunna få en chans att lätt och käckt byta lampa i huvudstrålkastarna?
Jag fick banne mig gå in till volvobutiken och be om hjälp vilket jag fick till min S60.
Då sade han att det ändå var lätt till denna bil, byt på en V70(tror jag han sa) då är du helt ställd. Gör biltillverkarna bilarna svåråtkommliga med vett o vilje för att deras märkesverkstäder skall få jobb?
Om du är SÅ totalt väck så spelar det ingen roll vilken bil du har när en lampa går sönder,
du hade troligtvis fått lämna in den på Verkstad i vilket fall.

Jag tolkar din text som att du har en S60 01-04 och dessa bilar är lätta att byta lampa på
jämfört med dom flesta andra bilar.
av leffe.j
Psyko skrev:
leffe.j skrev:Nu skall det skrivas genast att jag är totalt väck när det gäller det praktiska med bilar, men fan skall inte en glad total-amatör som jag kunna få en chans att lätt och käckt byta lampa i huvudstrålkastarna?
Om du är SÅ totalt väck så spelar det ingen roll vilken bil du har när en lampa går sönder,

Jag tolkar din text som att du har en S60 01-04 och dessa bilar är lätta att byta lampa på
Jag har bytt lampa på ett ficklampa annars är allt relativt eller hur? Fan vad detta inlägg tycka ha retat då.
Användarvisningsbild
av Loner
Nej iaf inte jag är retad, men det vore ju bra om du specade bil/årsmodell och lampa,
för som det skrivs skiljer det sig beroende på lamptyp och årsmodell hur lätt det är att byta.

Tex tycker jag att hel/halvljus på 00-04 är lika lätt om inte lättare att byta än lampan i min mag-lite ficklampa.

/L
av leffe.j
Loner skrev:Nej iaf inte jag är retad, men det vore ju bra om du specade bil/årsmodell och lampa,
för som det skrivs skiljer det sig beroende på lamptyp och årsmodell hur lätt det är att byta.

Tex tycker jag att hel/halvljus på 00-04 är lika lätt om inte lättare att byta än lampan i min mag-lite ficklampa.

/L
OK, det är noterat till nästa gång.
av Psyko
leffe.j skrev:
Psyko skrev:

Jag har bytt lampa på ett ficklampa annars är allt relativt eller hur? Fan vad detta inlägg tycka ha retat då.

Jag är då inte uppretad :lol:

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”-f[…]

Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]