Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
fronta skrev:Ny motor i, gick runt jättefint på golvet och kamremmen såg fin ut inga sprickbildningar. I med motorn, startmotorn orkade inte dra runt den, bara klicka till, bort med startmotorn för renoverin. Som Ny, hmmm vågar man kolla kamremmen eller behövs det, ja va fan lika bra, sagt o gjort bort med kåpan, o vad i helvete får man se.Remjävlen av och ligger ihopvriden i botten på kåpan. Hur fan är det möjligt. Har det slagit sönder denna motorjävlen med?
Gick ju runt fint på golvet och sen detta!!
Ngn med smart ide?
Nu tar jag hem en ny nollar motorn, funkar det inte då sänker jag bilen och aldrig mer VOLVO leksak.
Hur funkar sådant här mot garantier?

Du har alltså köpt en begagnad motor ?
av fronta
Japp begagnad motor för 10500, så hyfsat pris men värdelöst om den ej är ok. Måste ju nu iaf minst mäta ventilernas rakhet.. Topplockspackningen är ju intye billig, det drar iväg. Skulle ha skrotat den med detsamma:(
av Psyko
fronta skrev:Japp begagnad motor för 10500, så hyfsat pris men värdelöst om den ej är ok. Måste ju nu iaf minst mäta ventilernas rakhet.. Topplockspackningen är ju intye billig, det drar iväg. Skulle ha skrotat den med detsamma:(
Så det är alltså Volvos fel att du inte byter kamremmen på en beggad motor :roll:
Hur kan man vara såååå jävla klantig att man inte byter kamrem o rullar på en
motor man inte vet ett skit om o sen dessutom skylla det på tillverkaren av
bilen :???:

Ett tag led jag med dig............. men det är över nu
Användarvisningsbild
av greeeken
Psyko skrev:
fronta skrev:Japp begagnad motor för 10500, så hyfsat pris men värdelöst om den ej är ok. Måste ju nu iaf minst mäta ventilernas rakhet.. Topplockspackningen är ju intye billig, det drar iväg. Skulle ha skrotat den med detsamma:(
Så det är alltså Volvos fel att du inte byter kamremmen på en beggad motor :roll:
Hur kan man vara såååå jävla klantig att man inte byter kamrem o rullar på en
motor man inte vet ett skit om o sen dessutom skylla det på tillverkaren av
bilen :???:

Ett tag led jag med dig............. men det är över nu

Allvarligt människa är du på riktigt?
Här är ett forum där man söker hjälp o så komemr det sånna som dig som tror dom är allvetare står över alla andra m.m
Ska du skriva sådant så please skriv inte alls.
av fronta
Vad e detta för påhopp då? Är besviken om ni 2 inte förstår det och visst kan jag gnälla på volvo. Ska senare ta ett kort på hur det ser ut så ni också fattar att det inte står rätt till vid konstruktion av denna upphägning.
Kollade naturligtvis remmen innan motorn försöktes startas och dragit runt den på golvet.
Om ni vet eller hade sett hur det ser ut så byter man aldrig mer en kamrem på en sådan här motor, utan ett stort företag bakom som garanterar att de ger garanti vid ras!
Den förra KAMREMMEN BYTTES PÅ VOLVO 4 MÅNADER INNAN HAVERI, DE SVARAR INTE ENS PÅ MAIL, kan ni förstå att man inte är glad på koncernen nu då?
Och när har jag stått över ngn i vetande i ngn av mina trådar?
Har ni ingen hjälp att komma med så strunta i tråden man behöver inte skriva i alla!
Jag är enbart ute efter hur garantierna fungerar nu för er som följt med, för jag vet hur den begagnade motorn ser ut oxå. O en frisk kamrem går inte av hur som utan felaktigt motstånd.
På motorn har jag garnti men den ska ju plockas ur, skeppas iväg, o börja om från noll igen:(
av Psyko
Det jag inte fattar är hur man kan vräka ur sig så mycket
skit på en tillverkare när man själv felat.

Man byter ALLTID kamrem o rullar på en begagnad motor
INNAN man ens drar runt den, Motorn kan ju stått i hur många
år som helst, den kan ha stått utan kåpa över kamremmen utomhus
den kan ha gått 10 000 mil över intervallen på kamremsbyte.
Det är OMÖJLIGT att avgöra skicket på en kamrem genom att titta
på den.

Om inte Bildemonteringen du köpt motorn på har rekomenderat att
du ska byta kamrem innan du startar motorn så måste ju dom
ta kostnaden för det inträffade.
Dom lämnar ju garantier som alla andra Företag man handlar med.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den förra KAMREMMEN BYTTES PÅ VOLVO 4 MÅNADER INNAN HAVERI, DE SVARAR INTE ENS PÅ MAIL, kan ni förstå att man inte är glad på koncernen nu då?
Koncernen? Vad har VCC med verkstaden som gjorde jobbet att göra?
av Kena
En fråga bara, hade du bytt remmen på Volvo 4 månader innan så har du väl servicegaranti? vad det nu är för något?
av Fisketorp
Fronta. tror "påhoppare" nr 2 "greeken" menade att det var dåligt påhopp från "Psyko", ursäkta om jag har fel greeken =P

Tycker det är dåligt att vräka ur sig vad som helst på detta forum, snacka lugnt och sansat eller inte alls, gäller alla som skriver!
vill man hacka så skicka PM.

annser inte att vi övriga som är nyfikna/söker kunskap har någon nytta av påhopp/kränkningar.
men nog om det.

Fronta. som redan nämnt så tycker jag du borde ha garantier. specielt om rullar, vattenpump osv är bytta. men dessa ska väl kontroleras utav volvo(verkstadsstället?) ifall du inte bett dem byta dem?
att maila och sedan inte få svar är dåligt. men har du inte åkt dit/ringt så tycker jag det är lite dåligt utav dig själv =)

Tråkigt när sådant här händer. hoppas du får garanti/pengar tillbaka på motorn du köpte iallafall.
söker du ny motor så kan du köpa hela min 855a endast endast 25`000mil och 15`000kr ;)

//Martin
av Isabella57
Hej!

Någon som kan tipsa om vad man ska tänka på när man köper en kamremskåpa för min volvo 944-91 har ingen. Nu tänker jag beställa en sådan och vilka muttrar ska man sätta fast den med?
Sedan så fungerar inte bensinmätaren den är helt död, vad göra? glappkontakt kanske?

Tacksam om någon kan svara :wink:
Motorvärmare

Det blev ett litet misstag, detta är extrautr[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Hej, Vi har en Volvo 945 från ca 1997. Vad[…]

Hej söker 4st Volvo Wheel - Achilles 7.5"[…]