Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Bilen det gäller är en Volvo 745a 88a GL - B230F

Om jag startar bilen när den är kall så fungerar den bra i ca: 5minuter efter det så slutar den helt att svara på gaspådrag, fortsätter man att gasa ändå så misständer den. bilen går dock på tomgång men tomgången är väldigt ojämn.
Låter jag bilen stå tills den blir riktigt kall igen tex över natten så fungerar den bra igen i ca: 5minuter.

Är det någon som vet vad det kan vara för fel eller har något tips?

Tacksam för alla svar.

/Magnus
Hej igen :)

är det ingen som har någon ide?

Det jag själv har funderat på är om det är LMM som är dålig men skulle den då fungera bra i 5minuter?

Databox strul?

Något tips eller kan jag utesluta något av de exempel som jag nämnt.

/Magnus
apradar skrev:Hej igen :)

är det ingen som har någon ide?

Det jag själv har funderat på är om det är LMM som är dålig men skulle den då fungera bra i 5minuter?

Databox strul?

Något tips eller kan jag utesluta något av de exempel som jag nämnt.

/Magnus
Hur går motorn om du kopplar ur kontakten till LMM?
Hej igen

Har nu testat att byta LMM, lånade en att testa med, fungerade likadant som innan.
Kontrollerat tändstiften de var lite sotiga men annars okej,satte dit nya, ingen skillnad.
Kontrollerat fördelarlock och rotor allt okej.

Vart sitter tempgivaren som styr choken? finns det någon extraspridare för choken som man kan koppla ur för att prova om det är den som stökar till allt? kan man mäta upp berörd tempgivare för att se om den är hel eller trasig?.

/Magnus

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]