Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gta324 skrev:Ny intressant bil

http://www.blocket.se/vi/14767143.htm?ca=22_s

Får mer info imorgon om Inredning/stolar/däck och fälgar.

Men det skulle vara delskinn/galon sa säljaren

Kommentarer?

/N.
Fortfarande en dyr bil!..
Och en TRÖTT 140Hk
Du kan hitta en lätt tryckare med utrustning för bra pengar, leta leta leta...

Sen så säljs bilen av en bilförmedlare som skall tjäna pengar. Köp en bil direkt av en prevatperson så du får en uppfattning om hur bilen är vårdad och använd.

Dom vinns där ute, jag låvar...
Skadan på kofångaren bak är ett försäkringsärende och fixas innan försäljning.............

Klistermärket är ett "PAG" någonting med golfklubb att göra, då ägaren är en golfspelare? vad vet jag?

140hk kan chippas till 170hk om jag förstått det rätt, då det gör inget......... Har nämligen en leksaksbil oxå med betydligt mer hk :twisted: :twisted:

Denna är vi sugna på http://www.blocket.se/vi/14698092.htm?ca=21_s men tyvärr lite över budgeten......
Användarvisningsbild
av Xioz
chippa från 140 till 170 känns ganska meningslöst:) bättre att skaffa sig en 2,4t eller så annars nöja sig med 140 hk,,, neb den kommer kännas garanterat jätte tråkig att köra då den knapt orkar att köra sig själv... Ska du ha en v70n så rekomenderar jag minst 2,4t specielt vid omkörningar om du ska ha säkerhet. FInns många 2,4ts ute i landet.

Ska du köpa en v70n> Håll koll på att spjällhuset är byt för annars kan det bli en kostand på 8000 extra om du inte lyckas få det på garanti, men det kan vara svårt o få. Det jag mest rekomdenerar sen ha lite så du gjort 12000mila sercicen eller 16000milas servicern då de kostar enm slant med 8k?

Du ska även kolla så att inte fjäderbenslagrene är dåliga brukar ge sig runt 12k mil? klonkar fint i framvagnen då med. Kolla hela framvagnen? sen har vissa problem med lagrena där bak med. De är inte så billiga :) jobbiga att byta med, och dyrt o lämna in. Har de nivå reglering ge de sig nog runt 12k med. kostar skortan att byta till sådana!

Ett lite tips :)

lycka till!

/ mvh Johan
Användarvisningsbild
av Fraz
gta324 skrev:Skadan på kofångaren bak är ett försäkringsärende och fixas innan försäljning.............

Klistermärket är ett "PAG" någonting med golfklubb att göra, då ägaren är en golfspelare? vad vet jag?

140hk kan chippas till 170hk om jag förstått det rätt, då det gör inget......... Har nämligen en leksaksbil oxå med betydligt mer hk :twisted: :twisted:

Denna är vi sugna på http://www.blocket.se/vi/14698092.htm?ca=21_s men tyvärr lite över budgeten......
Se där ja! Där har du ju en fin vagn...
Det är bara att pruta en sju / tio tusen och ta den!
Du kan få 185Hk med ny programvara, och det är en skilnad som känns.

Det är en -04a så då har den det nya elsyatemet = BRA
Pris, efter ev prut = BRA

Min åsikt = KÖP KÖP KÖP!!!! (B) :-)-)
Senast redigerad av 1 Fraz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fraz
Zalt skrev:Det var ett j***vla tjat om 140 hk motorn, den räcker till och det med väl och är en underbar motor med automatlåda d.s. också :)
140Hk räcker INTE till, den är trött! Och köra den med automat, suck...
Jag hadde en v70 GLT 170Hk (gamla modellen) och visst den gick att mysa runt med. Men om man skulle salta på lite så hände det då fan inte mycke, automaten växla ner och tok varva och bilen ökade långsamt i fart, TRÖKIG BIL!

Och med en 140Hk v70n, fy fan... Snabb är den inte...
Användarvisningsbild
av Zalt
Motorutvecklingen har gått frammåt, viss skillnad på en 04 V70n och t.ex. en V70 -98.
Han efterfrågar en bil med begränsad budget, självklart är det billigare att äga en 140 V70n motsvarnade 2,4t,
räknar in service, däckbyte (16tum, 2,4T), bensinförbrukning etc.

Men visst, härligt att lasta in barnen i bilen och GASA *ironi*....Visst vid omkörning hjälper turbon en hel del, men ett
bra omdömme och ett riskmedvetande överlever man även i en 140/170 hk V70n i dagens Sverige.
Köpte en 170hk och jag tycker då den rör ganska bra på sig för att vara såppas tung bil.

go komfort samt det finns lite krut ifall man vill köra om.

dok är det ju ingen busbil men då hade jag nog inte köpt en org volvo om jag var ute efter sådant.

vi valde ner någon årsmodell just för att få 170hk ångrar mig inte.
men kunde fått nyare 140hk för samma summa eller inte alltför mycket mer. lite vad man prioriterar.

vad är det för skillnad på nya el-systemet mot en 01a?

//Martin

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]