Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lilos
Är en tjej med lite tummen mitt i hand :roll:
Har en 745:a -88 16v. Hörde missljud i servon när man svängde behövde inte vara fullt utan minsta lilla. Öppna huven och upptäckte att det läckte ur olja ur ett litet hål i locket till behållaren. Så jag bytte lock, köpte ett nytt på Volvo och fyllde lite olja. Men missljudet e kvar när man svänger men nu märks det mera när du vrider mera fullt. Den är inte vidare trög och svänga heller. Så va kan vara fel?
Servon funkar ju men låter illa. Hjälp mig med va jag ska ev byta eller kolla? Min bettan måste vara med ett tag till. :P
av Loblin
Börjar med att hälsa välkommen!

Jag råkade själv ut för ett missöde med min styrservo i höstas. Ett utav rören på styrväxeln under bilen hade rostat av så all olja pissade ur och det skrek bara man peta på ratten! Kostade 4500kr att laga detta :shock:
Det läcker inte från dessa rör? Är det rätt mängd olja? Annars kanske det rentav är luft i systemet. I värsta fall kan de va servopumpen som håller på att ge upp.

Lite tankar iaf..hoppas det kan va till hjälp.
av Lilos
Jag får tacka :D
Ok ja jag har inte märkt nåt läckage under bilen. Utan det stod mer eller mindre som en fontän vid ett litet hål i locket.
Men jag ska kolla hur det ser ut. Kan ju inte vara så illa eftersom den är underredsbehandlad i somras.
Men tack för tipset.
av Lilos
Fluffen skrev:Man kan även underredsbehandla en rostig bil. :lol: :wink: (Kunde inte låta bli.) :D 8)
Haha. Ja det e ju sant :lol: Men Bettan e inte så rostig. Nja det "skriker" när man svänger lite mera om man säger innan behövde man inte ens peta på den så lät den illa. Men kan det vara pumpen som e åt skogen?

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]