- ons 14 sep 2005, 22:38
Ok... Gjorde en otäck upptäkt i helgen när jag huserade med bilen i svärfarsans garage.
För 9 månader sedan bytte jag topp på bilen (anledningen till detta finns att söka på detta forum). Nu först
upptäckte jag till min fasa, 2000 MIL SENARE att klantskallarna på Bilbolaget (Volvo, Umeå) inte satt dit någon bult genom bussningen i det övre motorfästet!!! :-O) Med andra ord har inte motorn varit fäst i konsolen under staget...
Jag drog genast dit en bult provisoriskt och när jag kom hem till Umeå åkte jag raka vägen till Volvo och påpekade missen. Kundmotagaren såg lite generad ut och sa att de skulle genast kolla upp detta. (Jag har tid för service imorgon)
Så... Vad kan detta innebära??? Har belastningen på övriga motorfästen varit påfrestande vilket gör att de är utmattade??? Kan något annat gått åt h-vete? Vad ska jag be dem göra? (gratis!)
Jag har tyckt att bilen varit lite skakig i högre farter, men trott att det har varit skit i fälgarna eller lite obalans i övrigt...
(Bilen är ju den i signaturen, förstås)
För 9 månader sedan bytte jag topp på bilen (anledningen till detta finns att söka på detta forum). Nu först

Jag drog genast dit en bult provisoriskt och när jag kom hem till Umeå åkte jag raka vägen till Volvo och påpekade missen. Kundmotagaren såg lite generad ut och sa att de skulle genast kolla upp detta. (Jag har tid för service imorgon)
Så... Vad kan detta innebära??? Har belastningen på övriga motorfästen varit påfrestande vilket gör att de är utmattade??? Kan något annat gått åt h-vete? Vad ska jag be dem göra? (gratis!)
Jag har tyckt att bilen varit lite skakig i högre farter, men trott att det har varit skit i fälgarna eller lite obalans i övrigt...
(Bilen är ju den i signaturen, förstås)
Senast redigerad av 1 Whisky, redigerad totalt 0 gånger.
~~~~~~~~~
V70 AWD -01
~~~~~~~~~
"Att styla en Volvo är som att sminka en gris" - RUSKIGT ROLIGT!
V70 AWD -01
~~~~~~~~~
"Att styla en Volvo är som att sminka en gris" - RUSKIGT ROLIGT!