Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eiskall
stef1957 skrev:Fel kod kom som säger SRS-AIR BAG SERVICE URGENT har kommit upp helt plötsligt, vad kan göra for att stänga av detta meddelande själv?

stef
Det torde vara tydligt att detta meddelande innebär att något inte står rätt till med din/dina airbags. Det kan vara förenat med livsfara att släcka meddelandet på annat sätt än att avhjälpa felet som satt felkoden!

Airbags är inget att leka med, åk till verkstad.
av stef1957
Fan vet vad som hant men allt jag gjorde var att falla upp baksatet & titta under mattorna for att se vad som gomdes darunder. Jag rorde ingenting men so fort jag startade bilen kom meddelandet upp. Jag tror inte pa sammantraffande, det ar bara sa.

Hur kan Air bagen bara helt plotsligt bestamma sig for att det ar fel pa den helt utan vidare.

stef
av Marbas
stef1957 skrev:Fan vet vad som hant men allt jag gjorde var att falla upp baksatet & titta under mattorna for att se vad som gomdes darunder. Jag rorde ingenting men so fort jag startade bilen kom meddelandet upp. Jag tror inte pa sammantraffande, det ar bara sa.

Hur kan Air bagen bara helt plotsligt bestamma sig for att det ar fel pa den helt utan vidare.

stef
Sitter det inte ett kontaktstycke vid dörren under/bredvid baksätet? Kan du av misstag lyckats få lite okontakt i någon kontakt som berör SRS-systemet? Ren gissning, men kanske värt något.

Annars är det väl enklast att köra in till någon verkstad och läsa av felkoderna och få en hint om vad som inte fungerar helt korrekt. Samtidigt kan de ju nollställa felkoden och förhoppningsvis kommer den inte igen. Kör till en mindre verkstad så kanske det bara kostar lite fikabröd...
Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]