Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Mitt halvjus ligger perfekt tycker jag när bilen är olastad ,men slänger ja in 2-3 st ungdommar i baksätet drar den liksom ner ljuset för lågt finns de någon slags justering vid givaren vid bakaxeln eller får man leva med detta ,(eller köpa nivåreglering) tills man byter kärra, eller fjäder byte ,borde väl ändå ställa lyset rätt om den är mjuk ?:-/
Användarvisningsbild
av Janne3
Men snälla gurur nån måste ju veta eller måste man kasta på sig overallen :roll:
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja tror faktiskt de ,kör ju mest med last på semestern och då är de ju sommar och då märks de ju inte
Användarvisningsbild
av Janne3
Nu i helgen ska ja banne mig under och kolla vad som sitter där ,troligtvis borde de ju va en potensiometer där av något slag, med någon slags länksystem kopplat till denna, Vet någon vilka värden de ska va på den ,typ i båda ändlägena??? ?:-/
av jbl
Ja mina bixenon stog lite lågt och mecken skruvade upp dom och därefter fick jag sätta mig i bilen för att sedan kalibrera lyset via Vida som Sparkz nämnde.
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja men mina står bra olastad , men när den lastas tror den att den sjunkit mer än den har, så då ligger halvljuset aldeles för lågt
Användarvisningsbild
av Falk
Janne3 skrev:Ja men mina står bra olastad , men när den lastas tror den att den sjunkit mer än den har, så då ligger halvljuset aldeles för lågt
Som sagt, har ju exakt samma problem. Jag ska kolla med "min meck" om de kan fixa detta enkelt. Ska lämna bilen på en "mellanoljeservice" endera dagen. Rapporterar om jag får några svar...

Sjukt att man alltid måste ha en liten hylsmejsel i bilen för att kunna justera upp ljuset manuellt när man har last/släp... :roll:

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]