Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har köpt en 940 -96:a ...fullturbo, tror jag...? :shock:

I reg. beviset står det att det är en 2.3 se... det är väl en lättryckare? Men sen står det 126 kw (vilket blir 171 hk) och "motorn ändrad". Vad betyder egentligen det??? Är det en ltt som är chippad eller är det en fullturbo men dom har skrivit in fel kw?

Läste en annan tråd om någon som undrade över vilken motor han hade, och han gavs tipset att kolla på autokatalogen.se. När jag knappar in reg. nummret där står det att det är en fullturbo. Vad ska jag egentligen tro?

Jag har kopia av reg. beviset från första ägaren som är volvo wheel loaders i eskilstuna och där står det också att motorn är ändrad. Har även första besiktningsprotokollet.

Är det nån som har några idéer eller koncpirationsteorier...? :D
richi skrev:Nu har jag hittat nåt... B230FK... Aj aj aj, lättryckare va? Jaha då är den väl chippad då? Men inte kan väl det vara original? Eller fanns det nån typ av "lättrycksturbo +" ??? Äh, fattar fan ingenting.
Japp! Lättryckare. 135hk original.
Ja ha, så var det.
Har samma funderingar på min 97a.
I mina papper står det 99kw(135Hk) alltså LTT.
Men försäljaren på firman som jag köpte den av sa fulltryck.
Men då kanske det inte är det?
Eller har man ändrat utan att nämna det för bilprovningen?
Kan jag se detta?.
Bilen sticker i väg bra tycker jag, jämfört med ltt som jag provat tidigare.
Per

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]