Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har ni här några åsikter eller erfarenheter om en automatväxlad 945 2,3S är kall på beg marknaden?
Står de lägre i pris?
känsliga lådor? (rullat 20-25000mil)
Törstiga?
//Simon
utvecklar och utvidgar ämnet en aning med lite fler funderingar.
Jag tänker köpa mig en 945:a.
Det kunde klart vara bekvämt med en automatare men har följande funderingar.

Vi pratar nu om en 96:a LTT.

blir den svårare att sälja den dagen jag tröttnat på den.
Vad har lådorna för livslängd? (dyra att serva och rep)
Bilen kommer att dricka lite extra..men hur stor är skillnaden
Någon som har koll på hur lågtväxlade de är i motorvägs fart? (hur många rpm vid 110km/h)
Något speciellt man skall lyssna/känna efter vid en provkörning för att bedömma lådans kondition?
tjena tja jag tror inte den är kall pga aut snarare tror jag den är kall pga att det bara är en s för dom är ju lite tråkiga inget lackat trist plych o oftast ingen utrusning
hålbarheten är bra på dom lådorna har haft en 945 ltt 98 som hade snurrat som taxi i 52000mil och han hade aldrig bytt nått bara service o olje byte var 6000mil i lådan
har en annan kompis som hade en 940limo och han bytade motor o låda på 80000mil men de va inte slut men för han hittade ett paket;)
ni i skrivande stund har jag själv en ltt 98 classic aut o den går ju som en drömm speciellt med skäpet på efter:) o min har rullat 26000mil kanppt inkörd;) om du letar bra bil så är min till salu
Hej! Jag är nyligen ägare till en 945 ltt 2,3 s-97 med endast 12000 mil. Bilen provkördes måndag den 7 bestämde mig och hämtade bilen på tisdag. Den är i ett mycket bra skick både invändigt och utvändigt. Motor och växellåda går utmärkt bra, man tror nästan man åker i en ny bil. Ska tillägga att det är en automat.I utrustningen fick jag en bensindriven motorvärmare,elmotorvärmare.Bilen saknar dragkrok vilket är en fördel. Nu har jag skaffat en för att montera på Lördag. Det står att man måste montera ett oljekyl, stämmer detta, konstigt att det inte finns som standard. Nu har jag en st 245 obesiktad och avställd för den som är intresserad.

MVH Tommy
discovery20turbo skrev:Hej! Jag är nyligen ägare till en 945 ltt 2,3 s-97 med endast 12000 mil. Bilen provkördes måndag den 7 bestämde mig och hämtade bilen på tisdag. Den är i ett mycket bra skick både invändigt och utvändigt. Motor och växellåda går utmärkt bra, man tror nästan man åker i en ny bil. Ska tillägga att det är en automat.I utrustningen fick jag en bensindriven motorvärmare,elmotorvärmare.Bilen saknar dragkrok vilket är en fördel. Nu har jag skaffat en för att montera på Lördag. Det står att man måste montera ett oljekyl, stämmer detta, konstigt att det inte finns som standard. Nu har jag en st 245 obesiktad och avställd för den som är intresserad.

MVH Tommy
oljekylare behövs om du har tanke på o köra mycke släp o typ tunga ev husvagn men till normalkörning med släp till byggaffären o tippen behövs ingen oljekylare
simonk skrev:Hollan:
Lite mer info och pris om din kärra hade kanske varit intressant.
okej spaltar upp lite info
945 lättryckare aut classic vit
26000mil ny servad nya bromsar fram nybes i torsdags ua går till 2009-06 skattad
classic= lackade speglar stötfångare elhissarx4 elspeglar + uppvärmda grå halvplych skinnratt träpaneler farthållare ytter-temp alufälgar med bra sommar däck continental rails vita blinkers runt om
utöver classic har den dragkrok automatisk nivåreglering ecc klimat volvo org larm motorvärmare elektrisk med kupe kontakt insynskydd tonade rutor 2st hella rally extraljus cd spelare 4högtalare bensinvärmare med tidur odubbade vinterhjul michelin bra mönster finns säkert mer som jag har glömmt allt detta för 43000:-
mvh magnus 070-5160151

Upptäckte i veckan att RTTI,n verkar ha hoppa[…]

Batterifråga?

Då jag inte vet hur insidan är konstrue[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]