Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edgarn
tjena har satt en dumpventil på min bil har haft det innan på min gamla 850 t5 men på denna bilen låter dumpen knappt ngt extremt lite.. kan det vara så att orginal dumpen sitter kvar för man hör ett litet pys nere vid turbon ngn stanns... kanske hjälper om man sätter ett dumplock på den orginala?? var köper man den då?? och var ska den sitta???

tacksam för svar MVH // Edgarn

850 turbo 94.a
av *pettson*
Edgarn skrev:tjena har satt en dumpventil på min bil har haft det innan på min gamla 850 t5 men på denna bilen låter dumpen knappt ngt extremt lite.. kan det vara så att orginal dumpen sitter kvar för man hör ett litet pys nere vid turbon ngn stanns... kanske hjälper om man sätter ett dumplock på den orginala?? var köper man den då?? och var ska den sitta???

850 turbo 94.a
Iden med dumpventilen är ju att ersätta originalet.. Klart att fungerar originalet så lär inte den andra släppa ut mycket. Men varför ha en öppen överhuvudtaget?
Sen vet jag inte om du svarade på din egen fråga?..

*tjena har satt en dumpventil på min bil har haft det innan på min gamla 850 t5*
*kan det vara så att orginal dumpen sitter kvar för man hör ett litet pys nere vid turbon ngn stanns*

Alltså om bilen fungerade och gick innan du satte dit din dump så lär väl originalet sitta där?..
Vad gäller din gamla bil.. hur gjorde du där?.. vart satte du dumplocket då?
av Edgarn
*pettson* skrev:
Edgarn skrev:tjena har satt en dumpventil på min bil har haft det innan på min gamla 850 t5 men på denna bilen låter dumpen knappt ngt extremt lite.. kan det vara så att orginal dumpen sitter kvar för man hör ett litet pys nere vid turbon ngn stanns... kanske hjälper om man sätter ett dumplock på den orginala?? var köper man den då?? och var ska den sitta???

850 turbo 94.a
Iden med dumpventilen är ju att ersätta originalet.. Klart att fungerar originalet så lär inte den andra släppa ut mycket. Men varför ha en öppen överhuvudtaget?

*tjena har satt en dumpventil på min bil har haft det innan på min gamla 850 t5*
*kan det vara så att orginal dumpen sitter kvar för man hör ett litet pys nere vid turbon ngn stanns*

Alltså om bilen fungerade och gick innan du satte dit din dump så lär väl originalet sitta där?..

jag satte inget dumlock själv på den gamla bilen kasnke är så att där sutti sen innan för förra ägaren hade haft dump oxo... men var sitter orginaldumpen??? va ska dumplocket sitta? MVH
av *pettson*
Edgarn skrev:
*pettson* skrev:

850 turbo 94.a

jag satte inget dumlock själv på den gamla bilen kasnke är så att där sutti sen innan för förra ägaren hade haft dump oxo... men var sitter orginaldumpen??? va ska dumplocket sitta? MVH
Dumplocket ska sitta istället för dumpventilen på turbon.

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]