Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På tok för dyr!...
Tänk om du skal sälja den om ett år, vad får du då....
Den såg fin ut, om det inte är något skumt och det tjänns rätt. Så ger du han 88 000:- kontant rakt i näven. Brukar funka när man viftar med kulorna..
Lycka till.
Tackar! kikade på den...
- några repor och 1st P-bula men den är ju begagnad.
- 2 dubbdäck behöver bytas innan nästa vinter
- Det va "uppjäsningar" på plastlisten på A-stolpen längst ner, är detta vanligt? kan man köpa nya "lister"??
- ALLA kvitton fanns och det va gjort 4-hjulsinst efter byte av länkarmar osv så den va välskött.
annars fint skick..........

Sportstolarna ser ju bättre ut och hade varit att föredra, men man kan inte få allt.........

Dock så blev det ingen affär provade med 95' men det ville han inte för fler skule kika på den så det blir väl att avvakta lite tills rätt bil dyker upp. Kunde släååa den för 97'
Det kommer fler...
V70n är ju ingen ovanlig bil.
Ta mitt tips, ha pengar redo och med dig.
Läs på om olika år och motor modeller.
Vid frågor har du ju oss här...
/Fraz
gta324 skrev:Tackar! kikade på den...
- några repor och 1st P-bula men den är ju begagnad.
- 2 dubbdäck behöver bytas innan nästa vinter
- Det va "uppjäsningar" på plastlisten på A-stolpen längst ner, är detta vanligt? kan man köpa nya "lister"??
- ALLA kvitton fanns och det va gjort 4-hjulsinst efter byte av länkarmar osv så den va välskött.
annars fint skick..........

Sportstolarna ser ju bättre ut och hade varit att föredra, men man kan inte få allt.........

Dock så blev det ingen affär provade med 95' men det ville han inte för fler skule kika på den så det blir väl att avvakta lite tills rätt bil dyker upp. Kunde släååa den för 97'
Uppjäsningar eller blåsor på taklisterna är/var standard på dom första. Volvo tog detta som garantiåtagande/goodwill rätt länge. Men nu har tiden för detta gått ut för länge sen. Så det är att slaska med lädret som gäller.

När du ändå är ute och letar bil. Köp en bil med DSTC. Alltså ett riktigt antisladdsystem. Det är suveränt bra.
Vill inte köra land och rike runt men letar vidare.

Pengar finns redo och internet dosar följer med.......

Lite önskemål finns ju.
- halv/helskinn "sportstolar" gärna den mörka
- 140,170 eller 2.4T spelar ingen större roll men ingen automat om det är en 140/170 hk
- inte röd/vit/svart
- S+V däck och snygga AL.fälgar
- max 17000mil och den skall vara servad (k-rem byte )

To be continued.......... får väl pyssla om jänkejärnet ett tag till :-)-)
Jag tycker inte bilen är speciellt välutrustad, den ligger definitivt inte över snittet för en V70-00 2,4T. Business + lite småsaker... så lura dig inte på det!
gta324 skrev:Ny intressant bil

http://www.blocket.se/vi/14767143.htm?ca=22_s

Får mer info imorgon om Inredning/stolar/däck och fälgar.

Men det skulle vara delskinn/galon sa säljaren

Kommentarer?

/N.
- Stötfångare bak till vänster, ser det ut att vara en skada?

- Den har inte DSTC

- Du har 16000 milaservicen framför dig

- Har den gått som företagsbil? Då har den säkert inte gått lugnt.. (R)

-Annars ser den bra ut förutom de svarta plåtfälgarna.....

-Priset är ju bra om du frågar mig.

/ Kalle
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&oum[…]

Tack för info. Jag fegar nog ett tag till. Ho[…]

Service Peugeot 107 2007

Jag gjorde ju "normal" service (olja och[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

https://youtu.be/LRrjbUQEVG8?si=PIDMjm5Z7HwZxOAO […]