Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
Fluffen skrev:Nej, inte så dyra som man kan tro faktiskt. Jag bytte min i sommras och jag har för mig att den kostade någonstans runt 500-600kr.
okej men idag va jag på min lokala lilla skrot o hittade en fin plåt från en 90a fel färg men han skulle ha en 100lapp så de blev den:)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Fint!

Blir det sprayburk eller riktig lackering? Det går ju inte att åka omkring med fel färg. :D
Användarvisningsbild
av hollan
Fluffen skrev:Fint!

Blir det sprayburk eller riktig lackering? Det går ju inte att åka omkring med fel färg. :D
nä de går inte de blev bil lack på spray har precis målat färdigt o de blev riktigt bra och rutan är bytt allt som allt gick de på 400 för ruta utplockad annars 200 men jag pallade inte 100 för plåten 100 för spray grundfärg hade jag redan o 110 för lim
700 för (ny) plåt o vindruta kan man inte klaga på 940na är ju riktigt billiga o äga
av maccke
Kollade pris hos volvo idag till en torpedplåt till 945.
Kostade ca 2200:- olackad....

Tacksam för telefonnummer till den volvohandlare som tar 600:-
av Baldboy
Mer fråga om min torpedplåt. den jag har vet jag inte alls vilken årsmodell det kan vara ifrån. jag har en 90a iaf (skrev jag nog). Hur vet jag vilken modell det är ifrån? finns det nått kännetecken? jag tycker när jag ser på dom (har inte lossat den på bilen) ser dom identiska ut?
Senast redigerad av 1 Baldboy, redigerad totalt 0 gånger.
av Baldboy
Baldboy skrev:Mer fråga om min torpedplåt. den jag har vet jag inte alls vilken årsmodell det kan vara ifrån. jag har en 90a iaf (skrev jag nog). Hur vet jag vilken modell det är ifrån? finns det nått kännetecken? jag tycker när jag ser på dom (har inte lossat den på bilen) ser dom identiska ut?
Trodde det var jag som skrev orginaltråden haha. men men. jag har alltså en 740 -90 med superrostig torpedplåt och en reservplåt jag inte vet från vilken årsmodell det är ifrån.
av BlåVolvo
maccke skrev:Kollade pris hos volvo idag till en torpedplåt till 945.
Kostade ca 2200:- olackad....

Tacksam för telefonnummer till den volvohandlare som tar 600:-
Pumpar liv i denna gamla tråd :D Stämmer bra, ringde själv o kollade priser på torpedplåt till en 940 för ca 1-2 år sedan, minns inte men det var mer än 2000kr för plåten. 600kr är inte sant. Man stöder ofta på fantasipriser på olika forum, folk har olika uppfattningar om saker o ting. (Jag ringde Bilia i Täby i Sthlm)
av SchultzDuvy
Nya torpedplåtar har väl sedan ett tag utgått ur Volvos sortiment?

De sade en försäljare till mig på Bilia Sävedalen för några månader sedan i alla fall.

Kan det finnas nya torpedplåtar på andra håll mån tro?

SchultzDuvy
Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]