NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patcy
En liten fråga!
Någon som kan förklara varför medelhastigheten visar 38-39km/h hela tiden, trots att jag häromdagen körde 15 mil i snitt 100km/h ???

:roll:
Användarvisningsbild
av Lilja
Min har legat på 58 sen jag köpte bilen. Raderar man minnet så ligger den på vad man kör en stund nästa gång man kollar ligger den på 58 igen. Tror itne den där grejen är speciellt pålitlig :P
av Patcy
Men den måste vell ändå funka för att volvo har den i sina bilar ??
Är det kanske en mjukvaruuppdatering som krävs?
Användarvisningsbild
av Lilja
Patcy skrev:Men den måste vell ändå funka för att volvo har den i sina bilar ??
Volvo har regnsensor i sina bilar också och det funkar inte heller så det är definivt ingen garanti :lol:
av Psyko
Lilja skrev:
Patcy skrev:Men den måste vell ändå funka för att volvo har den i sina bilar ??
Volvo har regnsensor i sina bilar också och det funkar inte heller så det är definivt ingen garanti :lol:

Funkar kanon :roll:
av Erik V
Patcy skrev:En liten fråga!
Någon som kan förklara varför medelhastigheten visar 38-39km/h hela tiden, trots att jag häromdagen körde 15 mil i snitt 100km/h ???

:roll:
Nollställde du den innan du körde dom 15 milen, isåfall är det konstigt!
Men om du inte gjort det så kanske 39km/h just är ditt medel, mycket stadstrafik kanske? :wink:
av air
Jag kör mer stad än motorväg men ändå båda två och efter 20 mil på motorväg så fick jag upp medel från 39 till 41 med min icke-Volvo. Jag skulle tro att det är en universell sanning att medelsvensson kör ungefär så fort, lite lagom sådär.
av _David_
Rimligtvis bör det vara så att värdet beräknas på antal körda mil sedan senaste nollställningen och att värdet därav inte påverkas nämnvärt av 15 mil i högre hastighet om man innan dess har kört flera hundra mil blandad körning?
Prova med att nollställa så kommer värdet att ändras.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]