Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mlindblom
Dags att renovera nedsutten passagerarstol pa 244DL 76a.
Va tusan använde dom som stoppning? (se bilder). Klippte dom skäggen av gubbarna pa Torslandaverket? :)
Har hittat ersättning att köpa men det är i skumgummi. Tror ni det passar?
//Marcus
Bilagor
IMG_5226.jpeg
IMG_5226.jpeg (3.79 MiB) Visad 509 gånger
IMG_5224.jpeg
IMG_5224.jpeg (3.86 MiB) Visad 509 gånger
mlindblom skrev: mån 14 sep 2026, 21:58 ..Klippte dom skäggen av gubbarna pa Torslandaverket? :)
Möjligt :-) annars ser det ut som krollsplint (bladfibrer från dvärgpalm, googla!)
Har också problem med det där fruktansvärda "håret" som stoppning! Även fast passagerarsätet känns OK att sitta i, behöver jag ständigt dammsuga ur baksätet då stoppningen bit för bit faller ner.
mlindblom skrev: mån 14 sep 2026, 21:58 Dags att renovera nedsutten passagerarstol pa 244DL 76a.
Va tusan använde dom som stoppning? (se bilder). Klippte dom skäggen av gubbarna pa Torslandaverket? :)
Har hittat ersättning att köpa men det är i skumgummi. Tror ni det passar?
//Marcus
Har gjort det där på en elva år nyare stol (den hade inget skägg...). Men vad jag ser saknar du resårmattan (tror jag den heter) och den finns nog som reservdel. Dvs det galler som håller det hela mellan alla fjädrar - som f ö kan vara utmattade också. De kan köpas hos VP Autoparts eller så.
Vill tillägga att jag till slut åkte till proffs för att få stolen iordninggjord. Kan rekommendera detta. (Jag hade kontakr med LH Bil- och båtinredningar i Västberga, Stockholm.)
Glöm inte att förnya tråden till svankstödet och stolvärmen, såklart. Lycka till!
244DL -76 Stoppning stol

Dags att renovera nedsutten passagerarstol pa 24[…]

Äntligen fått ordning på tän[…]

Hade samma problem, köpte biltemas tändm[…]

Byta rattvinkelgivare

Jag är ju rädd att den ska smälla […]