Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Det blev IceContact 8 för min del, la precis beställningen. Kom fram till att jag själv vill uppleva vägarna och väderomslagen här först innan jag går från heliga dubben :-D

Nu ska jag bara hitta nåt bra ställe att få det monterat, jag måste vara helt osynkad med priserna för 2500kr som jag fått prisuppgift på hittils låter hutlöst. Så det blir att ringa runt lite.
av UnleashFusion
batmac skrev: Idag, 10:49 Det blev IceContact 8 för min del, la precis beställningen. Kom fram till att jag själv vill uppleva vägarna och väderomslagen här först innan jag går från heliga dubben :-D

Nu ska jag bara hitta nåt bra ställe att få det monterat, jag måste vara helt osynkad med priserna för 2500kr som jag fått prisuppgift på hittils låter hutlöst. Så det blir att ringa runt lite.
tycker också att omläggning & balansering har blivit dyrare..allt från 150-500kr/hjul; beroende på fälgstorlek så varierar det. Samtidigt när man kollar däckfirmornas "däckpriser" hur jag än vrider så blir det alltid dyrare hos däckfirmor trots om dem skulle erbjuda "gratis omläggning&balansering" vid köp.
Användarvisningsbild
av batmac
UnleashFusion skrev: tycker också att omläggning & balansering har blivit dyrare..allt från 150-500kr/hjul; beroende på fälgstorlek så varierar det. Samtidigt när man kollar däckfirmornas "däckpriser" hur jag än vrider så blir det alltid dyrare hos däckfirmor trots om dem skulle erbjuda "gratis omläggning&balansering" vid köp.
Haha ja, jag fick offert på 19600 monterat och klart från ett ställe. Pris för däcken online 13500kr. Det finns absolut ett mervärde i att få allt på samma ställe, speciellt om man inte orkar hålla på som jag gör, men det var en alldeles för stor skillnad.

tycker också att omläggning & bal[…]

Tänk att det finns andra än jag så[…]

Spindelled för servo och utan

Caster - eller gaffelvinkel som vi hojåkare […]

Om man har nytta av fyrhjulsdrift beror mycket p&a[…]