Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har som sagt beställt en V60-27 men har inte bestämt om vi vill ha dubb eller friktionsdäck.
Har alltid kört dubb men dubbfritt kanske är i stort sett lika bra idag 🤔
Vad tror ni, kommer vi att ångra oss om vi bestämmer oss för dubbfritt? Bor i Uppsala, mest kortare svängar runt stan och ibland närområde som Enköping, Stockholm, mm.
HasseJ skrev: Idag, 19:52 Har som sagt beställt en V60-27 men har inte bestämt om vi vill ha dubb eller friktionsdäck.
Har alltid kört dubb men dubbfritt kanske är i stort sett lika bra idag 🤔
Vad tror ni, kommer vi att ångra oss om vi bestämmer oss för dubbfritt? Bor i Uppsala, mest kortare svängar runt stan och ibland närområde som Enköping, Stockholm, mm.
Jag bor i Sörmland så Uppsala, Stockholm eller runt där bör vara "snarlik" väder. Du kommer klara dig på dubbfritt. Har själv alltid kört dubbdäck men för cirka 4år+ tillbaka valde jag dubbfritt och "det har väl kommit någon enstaka dag där "det kan finnas blank is" men så länge man klarar att manövrera vid sådan situation(er). minsta däckdimension till en V60 bör vara 18" och då bör det vara 235/45-18

exempel på nordiiskt dubbfritt:
och du kan såklart kolla dack365 , däckonline etc. vad det kostar för att "jämföra priserna".
av Wakki
Du kommer inte ångra dubbfritt. Jag har alltid kört dubbar på tidigare bilar, dock framhjulsdrivna... Jag köpte xc60 t6 och fick dubbfritt för jag fick fel order (hade valt dubb), jag fick fel tum också, valde 18 men fick 19 istället, vinterdäcken fick jag också gratis dessutom! Från VOLVO SJÄLVA I KISTA, Volvo original fälgar, helt sjukt! Han som sålde är heller inte kvar såg jag, undrar varför? Men jag klagar inte för det är de som gjorde förlusten på ordern, jag känner ingen skillnad mellan dubb och dubbfritt på den här kärran, förvisso awd också.

Kör dubbfritt vettja det är bäst för bilen
Volvo V70 08 bakaxelbalk

Hej, är det någon som vet om bakaxelbal[…]

Hos Volvo handlaren,

Ja, jag tror faktiskt jag har bestämt mig f&o[…]

Bränslepump

Ja varför göra nåt enkelt, dubbla […]