Moderator: Moderatorer

Jag har besökt Skobes i Motala och shoppat bromsvätska ;-)
Nu återstår bara att lista ut hur man betalar sin kortskuld hos Ziklo bank, jag hatar att vara skyldig pengar.
Märkligt att man måste skuldsätta sig för att få Volvokortsrabatt.. :-/ Borde inte Volvobutikerna tjäna på att folk betalar kontant?

Draget har fått all planerad underredsmassa påkladdad, klart.
Ska beställa Denso tändstift och tätningar till framhjulslagren från Aeromotors i kväll tänkte jag.
Har fixat backlucans klädsel som lossnat och kollat kupefläkt men den börjar gasa när jag lägger i växel och gasar i väg inte när jag gasar och bilen står stilla utan kännns som om den ökar när man gara iväg och har belastning men lägger man i lägre växel stanar den nästan
Jallemet skrev: Igår, 16:28
Mekomanisten skrev:Jag bytte kamremmen, rulle och spännrulle på min xc60 D4 2015.
Det är en skön egoboost och göra det själv och så klart blir det ju en slant över till drivmedel vilket är tacksamt.
Kul med kommentar. Men som amatör fick jag lossa motorfästet en extra gång för att justera in bränslepumpen för korrekt remspänning. Hade råkat bottna justeringsspelet på pumpen. Men nu är det perfekt. Visst är det kul att få till det även om blodtrycket ligger högt vid demontering. Skönt när man sedan blir kompis med dreven och förstår mekanismen.
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117

Conti Dubbade eller dubbfritt har oftast legat #[…]

Sänka V90

Undrar om någon provat att ta bort distanser[…]

Volvo V70 08 bakaxelbalk

Hej, är det någon som vet om bakaxelbal[…]

Hos Volvo handlaren,