Här har det stått riktigt stilla tyvärr, eller svetsjobbet är spacklat och prime:at med epoxy så det står ju sig. Men har inte kommit mig vidare med lackningen och inte heller avgasröret. Blir som alltid stressigt varje höst med Volvon då man aldrig kommer igång i tid. Blir alltid att mecka lite med Saaben istället då man kör den, och andra små projekt.
Detta projekt gjorde jag i helgen för det hör just till Volvon som jag gör detta. Jag behöver få igång den här X11 brännaren jag har med gasol och syre så jag kan värma skiten ur skruvarna som håller fast flexröret i grenröret, annars kommer det nog aldrig loss.
Som led i detta projekt tillverkade en kärra för gascylindrar i helgen, oxygen och propan. Jag prioriterade en kompakt design som bygger på djupet istället för bredden och ville ha ganska stora hjul också.
Syreflasken behöver nog sitta bättre än med nån jäkla rem dock.
Tanken är att lägga nånting mjukt, typ gummi på insidan av stången som håller fast den.
Målat lite fast jag kommer nog jobba lite på den ännu. Bl.a. en kedja för gasolen så några hållare för det. Kanske det bör vara nån sorts grej som sticker ut på sidan som skyddar regulatorn för syret.
Det är en 20 liters flaska som jag äger annars. Det går i Finland men om det är värt det, är jag inte lika säker på, den var billig då jag köpte den, 3000kr i 2020. Men provtryckning vart 10:e år kostar ju också. Pantsystemet är nog svårtslaget fast de maxxar ut vid 11l.