- fre 04 jan 2008, 21:51
Törs man köra en 945 LTT-96 på etanol E85? I så fall hur mycket kan man blanda i utan att den går dåligt eller blir svårstartad? Bilen passerar strax 35000 mil och in på 36000 mil.Jag har hört att inblandningen av etanol E85 inte är 15 % längre utan är 22,5%. Kan det stämma? Blir det någon åverkan på motor, bränslepump och bränsleledningar?
Ska man lägga på ca 30 % på bensinförbrukningen när man kör på etanol? :?:
Anledningen till denna fundering är att jag i kväll tankade full tank. 75 liter bensin = dyrt. :(
Bild på min bil finns i fotogalleriet, en blå bil. Toppenbil, även helt utan utrustning förutom abs, c-lås och SRS. Det var väl tanken med bilen, prio 1 bra bil och prio 5 utrustning. Den dag jag säljer den tror jag ändå att den går att sälja relativt lätt. :D
Ska man lägga på ca 30 % på bensinförbrukningen när man kör på etanol? :?:
Anledningen till denna fundering är att jag i kväll tankade full tank. 75 liter bensin = dyrt. :(
Bild på min bil finns i fotogalleriet, en blå bil. Toppenbil, även helt utan utrustning förutom abs, c-lås och SRS. Det var väl tanken med bilen, prio 1 bra bil och prio 5 utrustning. Den dag jag säljer den tror jag ändå att den går att sälja relativt lätt. :D

- By JanneFr