Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
Jag har även en annan tråd angående missljud, men den har inget med det jag ska beröra här nu att göra.

Jag har en 740 gl 88 med b230F m47.

Ibland, speciellt om man har varit ute och snurrat länge, kan den få för sig att börja sjunga falskt, vid sidan av det vanliga muttrandet. Tänk att vinden blåser över ett STOORT dammsugarrör UTÖVER det vanliga motorljudet, eller som nå säckpips-helskotta som härmar lite halvdant.
Det verkar ha med motorn att göra eftersom den låter i stillastående friläge också. Sen kan det vara helt som vanligt när man har parkerat ett par minuter. Är det nåt fel?

Jag vill tillägga att jag tycker ljudet påminner en hel del om hur farfars 240 -83 lät jämt å ständigt, men jag vet inte vad det var för motor i den.
av TheDan
Det kan inte vara kylfläkten som drar igång?
av 940 Turbo
tjena jo en snabb fråga bara om du har någoy slutsteg inkopplat eller så för om man lägger pluskabeln från batteriet jämte lågnivåkablarna blir de ett visslande ljud som kommer från generatorn.
Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
Näe, inge sånt med slutsteg. det enda som skulle kunna stämma (och förmodligen är det så) med ditt förslag, är att kåpan på generatorn fuckat. Den lossnade nån gång innan jag köpte bilen, nedre fästet hoppade IN i generatorn och slog långsamt av de yttre kanterna av kylfänsarna på generatorn. Trodde uttrampningslagret va skit. Nu är kåpan (den svarta med snedställda urfräsningar) borta och missljudet som jag hade som tråd: Konservburksljud, blev löst. Jag måste säga att det inte har spökat nåt sen dess heller, men det har varit för oregelbundet när det spökat för att jag ska kunna säga det säkert än. Men vad menade du? an generatorn plötsligt ge motstånd, friktion? Den genererar, klarade sig oskadd såvitt jag vet sånär på alla avslagna hörn av kylflänsarna.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]