NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har ett litet problem tänkte byta broms ok bak på en v50 den har ok bak det står "volvo"på och när jag söker runt hos trodo v parts mm verkar det som att de måste vara just dessa volvo märkta men de kostar 7500 kr st .
Så min fråga är nog borde de andra märkena som finns passa de ser exakt lika ut och för 280 mm skiva och 144 mm mellan fästskruvarna ??
Tacksam om nån mer varit ute för detta så jag vet om jag kan köpa andra .
Jag jobbede 15 år, vid en bilhandare, köbte ingan bromsok..jag reparerade dem...
Om Du inte ka det, så köb en/två i biltema 449:-stk , passa på; det är en vänstre och en höjre !
tänkte absolut köpa på Trodo men de var deras komtabilitets kontroll som satt griller i mitt huvud de påstår att de andra som jag valde ut inte var lämpliga och föreslog de volvo original .
Jag handlar massor på trodo kanske upp till 100 ggr /år men aldrig råkat ut för detta .
Men de är kanske som jag tror att välja ett ok efter vin nr och 280 mm skiva och de kommer passa .
Har du awd? Sådana kan ha udda bromsok :-)
soniz1 skrev:Nix 2 wd
Har du tid och mecka så kostar en reparationssats runt 200:- per ok

Dom flesta använder stomavgift (pant) som du får tillbaka när du skickar dina slitna om du köper hela oken.
Om man skaffar en extra uppsättning ok (typ från skroten) så kan man renovera ett par i lugn och ro.
Det tar en bra stund att putsa bort rost och måla utsidan.. Rätt kladdigt jobb :oops:
Om kina-oken man köper på nätet råkar passa så är det definitivt den bekvämaste lösningen :-)

Tack, skall pröva nästa gång att g[…]

Broms ok bak volvo v50 2010

Om man skaffar en extra uppsättning ok (typ f[…]

Om du kör med bilen fösvinner väl a[…]

EX60

Osäker på om detta redan avhandlats i d[…]