Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Är det fler som har problem med Volvo-appen? Just nu får jag inte information om hur laddningen går, dvs ingen uppdatering i appen. Bilen visar att den har mobiltäckning. Min Zaptec Go laddare visar att laddning pågår. Problemet med Volvo-appen började i går fredag. Jag har försökt starta om infotainmentsystemet i bilen med det hjälpte inte. Jag undrar om det kan vara Volvos servrar som hängt sig. Skumt är det iaf.
I övrigt fungerar bilen helt normalt!
Jag har alltid haft det problemet. Volkswagen kunde man uppdatera genom att svajpar ner. Jag brukar få Volvo appen att uppdatera genom att trycka på starta motor knappen (är bilen ansluten till laddaren kommer den bara säga att det inte går att starta), då uppdaterar den sig. Om bilen inte är kopplad till laddare brukar jag antingen låsa upp och låsa igen eller lägga en timer på klimat och sedan ta bort eller schemalägga en laddningstid och sedan ta bort.

Tack för tipsen! Sedan kl. 9 idag så ha[…]

Hur är den att köra igentligen? Best&aum[…]

Beräta gärna de steg som man behöve[…]

Byte av växelspak XV 60-24

Jag har hittat en Orrefors växelspak på[…]