Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S90T5
Hallå på er! Nu har man nyligen införskaffat en S60 T5 R-design. En mörkröd S60. En ganska speciell och ovanlig kombination. Verkar inte finnas alls många i Sverige i samma utförande av just denna så hade väl tur att den låg ute på annons precis när jag letade bil. Vad hade ni sagt om bilen utseendemässigt? Vad bör jag göra på den? Är den fin som den är eller bör jag fixa grillen helsvart eller gör den kromade grillen ett fint helhetsintryck på bilen? Galet svårt vad man ska göra så det där lilla extra kommer fram. De små detaljerna. Annars är väl bilen nästan komplett utseendemässigt? Men jag vill höra era åsikter om bilen. Vad tycker ni om den som den ser ut på bilden och vad hade ni gjort mer med den utifrån bilden? Den har 20 tums fälgar vilket jag själv gör sig riktigt bra på den röda färgen samt svarta sidospeglarna. Men tala om vad ni tycker.
IMG_1758.png
IMG_1758.png (6.42 MiB) Visad 423 gånger
Bilagor
IMG_1758.png
IMG_1758.png (6.42 MiB) Visad 423 gånger
av UnleashFusion
Som Stefan skrev - svart grill för att matcha dina backspeglar och helheten av utseende "röd, blank svart"
av Wakki
Tycker det chromade passar med fälgarna. Skulle inte rört något på bilen men eftersom röd bil med svarta detaljer är bland det snyggaste skulle jag kört svart grill
av S90T5
Wakki skrev:Tycker det chromade passar med fälgarna. Skulle inte rört något på bilen men eftersom röd bil med svarta detaljer är bland det snyggaste skulle jag kört svart grill
Jag håller med. Jag gillar egentligen den kromade grillen på den här bilen. Den är fin som den är. Men så kommer frågan. Svart grill kanske ändå är lite lite snyggare. Men svart tar samtidigt bort det tydliga med själva volvoemblemet som nu syns väldigt tydligt. Väldigt svåra val. Tar jag svart grill kanske jag bör göra avgasrören/slutrören också svarta. Dem är också silver nu.
av S90T5
UnleashFusion skrev: Igår, 10:29 Som Stefan skrev - svart grill för att matcha dina backspeglar och helheten av utseende "röd, blank svart"

Ja svart grill kommer absolut bli snyggt på denna bilen. Men kanske krom ram inte är så dumt heller på just denna bilen? Svårt val. Jag hade hel svart grill på min förra vita S90 R-design. Det blev snyggt på den. Men tkr ändå den känns ganska skön och läcker som den är men visst att svart grill skulle göra det där lite extra för utseendet. Svåra val man har här i livet alltså😂
av UnleashFusion
S90T5 skrev: Igår, 21:19
UnleashFusion skrev: Igår, 10:29 Som Stefan skrev - svart grill för att matcha dina backspeglar och helheten av utseende "röd, blank svart"

Ja svart grill kommer absolut bli snyggt på denna bilen. Men kanske krom ram inte är så dumt heller på just denna bilen? Svårt val. Jag hade hel svart grill på min förra vita S90 R-design. Det blev snyggt på den. Men tkr ändå den känns ganska skön och läcker som den är men visst att svart grill skulle göra det där lite extra för utseendet. Svåra val man har här i livet alltså😂
Visst är det så. här får du se en V60 röd -> viewtopic.php?f=51&t=180589
av Wakki
S90T5 skrev: Igår, 21:14
Wakki skrev:Tycker det chromade passar med fälgarna. Skulle inte rört något på bilen men eftersom röd bil med svarta detaljer är bland det snyggaste skulle jag kört svart grill
Jag håller med. Jag gillar egentligen den kromade grillen på den här bilen. Den är fin som den är. Men så kommer frågan. Svart grill kanske ändå är lite lite snyggare. Men svart tar samtidigt bort det tydliga med själva volvoemblemet som nu syns väldigt tydligt. Väldigt svåra val. Tar jag svart grill kanske jag bör göra avgasrören/slutrören också svarta. Dem är också silver nu.
Då skulle jag behållit krom om även rören är kromade

Kupefilter kan man byta själv och spara den […]

Green Pearl - XC70

Listan för modifikationer är följan[…]

S60 R-design

Tycker det chromade passar med fälgarna. S[…]

Löjliga priser XC70

Alternativet för oss hade ju varit typ XC90[…]