Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kör man på mindre vägar med mycket vilt är dimljusen suveräna med sin breda spridning. Man ser ögonen viltet på långt håll vid sidan om vägen. Dessa jag har nu är överlägsa dom jag hade innan, även när dom var nya. Även bättre än på frugans nya Subaru. Det står dimljus i "boken", men dom är nog sämre än Biltemaljusen när dom var nya.......
Användarvisningsbild
av Erik Å
Tänk på att det är olagligt att använda dimljus och halvljus samtidigt! :-D
Och står dimljusen rätt inställda så når de bara ca 25% av halvljusets räckvidd framåt..
Erik Å skrev:Tänk på att det är olagligt att använda dimljus och halvljus samtidigt! :-D
Och står dimljusen rätt inställda så når de bara ca 25% av halvljusets räckvidd framåt..
Jovisst, så är det. Men lagen efterföljs vääädigt dåligt. T.ex får du inte mer än 2 st (lastbilar med skåp 4 st) vita "parkeringsljus" frammåt, vem bryr sig om det..... Du får inte ha med än 2 st "körljus" frammåt, men behöver inte ha något bakåt. Hur många av dagens moderna bilar har 2 plus 2 lampor frammåt???
Visst, dom har ändrat så du måste ha bakljus idag, men det rullar många, många bilar som lagligt inte har bakljus på. Så eftersom jag mycket sällan kör i mörker, så bryr lag mig inte. Dagtid är halvljusen släckta, då är dimljusen DRL ljus....
Jag har mött lastbilar med 10 -30 ganska starka små LED-lyktor på hela frontpartiet, plus en stor vit reklamskylt på taket. Tur att det inte var mörkt. Så, jag bryr mig inte om jag någon gång skulle glömma släcka dimljusen på natten......

Lyckades du lösa detta?

Det blir alltid så bra. IMG_1688.jpeg

Vilken servoolja? Röd

Användarhandboken för din årsmodel[…]

Jag har aldrig varit med om det, förutom vid […]