Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linussss
Har en Volvo V60 2016 D4 190hk och fått upp felkod P1119 - O2 Sensor Heater Circuit, Bank2 - Sensor1 Short to ground. Ska försöka hitta kabeln för att se skicket på denna men lyckas inte lokalisera sensorn.

Någon som haft samma problem tidigare och vet vart sensor/kabeln sitter?
av UnleashFusion
Linussss skrev: Igår, 19:02 Har en Volvo V60 2016 D4 190hk och fått upp felkod P1119 - O2 Sensor Heater Circuit, Bank2 - Sensor1 Short to ground. Ska försöka hitta kabeln för att se skicket på denna men lyckas inte lokalisera sensorn.

Någon som haft samma problem tidigare och vet vart sensor/kabeln sitter?
kolla denna tråd, finns en video, kanske kan vara den?
viewtopic.php?t=164902
av Linussss
Jag såg den tråden och kollade men det ser ut att gälla en innan sensor än den jag får felkod på. Lyckades lokalisera sensorn och såg att kabeln var uppfläkt och att de inre kablarna var exponerade (såg inte om själva koppartråden var exponerad).

Kan detta vara orsaken till att jag får felkoden "short to ground"?
av UnleashFusion
Linussss skrev: Idag, 09:35 Jag såg den tråden och kollade men det ser ut att gälla en innan sensor än den jag får felkod på. Lyckades lokalisera sensorn och såg att kabeln var uppfläkt och att de inre kablarna var exponerade (såg inte om själva koppartråden var exponerad).

Kan detta vara orsaken till att jag får felkoden "short to ground"?
Det kan vara möjligt, värt och kolla in kablarna ifall det är avbrott eller av ; om inte patcha exponerade området med lämplig tejp(silvertejp eller liknande)

Det verkar som det blir en sling lös automove[…]

Nu har jag haft igång den, samt tagit lö[…]

Vinterdäck från XC60 till V90CC??

Fortfarande ingen med erfarenhet av exact 235/60[…]

Olja

Den ska ju funka enligt instruktionsboken och nu[…]